nedelja, 18.04.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
petak, 26.02.2021. u 11:15 Ana Vuković

Naš glavni grad ponovo najzagađeniji u svetu

Na sajtu „Er vižual” zauzeo je prvu poziciju, a u isto vreme i relevantne lokalne institucije pokazivale su da je vazduh zagađen. – Unapređenje saobraćaja korak do rešenja problema
(Фотографије: Небојша Марјановић)

Beograd je juče oko podneva ponovo bio rekorder i to u najgoroj mogućoj disciplini – na listi najzagađenijih gradova sveta na sajtu „Er vižual” zauzeo je prvu poziciju, a u isto vreme i relevantne lokalne institucije pokazivale su da je vazduh zagađen. Slike tmurnog grada obavijenog smogom, ali i skrinšotovi aplikacija koje daju podatke o aerozagađenju kruže već dva dana, pokazuju da udišemo otrov, a korisnici društvenih mreža revoltirani su takvim stanjem naše životne sredine.

I sugrađani se žale da je vazduh u glavnom gradu juče i prekjuče bio vidljiv čak i u onim delovima u kojima nema mnogo individualnih ložišta, a ni saobraćaja

Neformalna grupa građana „Eko-straža” na fejsbuk stranici istakla je da se gotovo nikad nije desilo da u isto vreme gotovo svi senzori u zemlji pokazuju opasan vazduh i podelila mapu zagađenja Evrope po kojoj je, kako kažu, „Srbija jedina zemlja u kojoj ne možete pobeći od zagađenja. Cela država je u ljubičastom”.

I sugrađani se žale da je vazduh u glavnom gradu juče i prekjuče bio vidljiv čak i u onim delovima u kojima nema mnogo individualnih ložišta, a ni saobraćaja.

Portal „Beoeko” Gradskog zavoda za javno zdravlje čak je i u dva sata juče pokazivao crveni „alarm”, odnosno ukazivao je na zagađen vazduh.
Oko 13.30 časova, situacija je, barem prema sajtu „Er vižuala”, bila nešto bolja jer naš grad je „pao” na deseto mesto njihove liste najzagađenijih gradova, iako je i dalje bio u kategoriji „nezdrav”.

„Beoeko” je gotovo celo prepodne pokazivao crvenog, od zagađenja zajapurenog čovečuljka, ali je i tu oko 13.30 sati signalizirano da je vazduh prihvatljiv, ublažavajući svoje prethodno upozorenje, da vazduh može izazvati tegobe u celoj populaciji.

U međuvremenu, aplikacija SEPA, Agencije za zaštitu životne sredine, kao zagađen je označila vazduh u blizini mernih stanica u Bulevaru despota Stefana, na Novom Beogradu, u Omladinskih brigada, Obrenovcu, na Starom gradu i Vračaru. Prihvatljivo se, prema njihovim podacima, oko 13.30 časova disalo u Ovči, kod Mostarske petlje i KBC „Dragiša Mišović”, dok je vazduh u Lazarevcu i u Zemunu označen kao odličan.
Dok čekamo usvajanje plana kvaliteta vazduha, ali i akcionih planova za zeleni grad i održivu energiju i klimu koji bi, bar kako nadležni najavljuju, trebalo da provetre prestonicu Srbije, usred najnovije epizode zagađenja oglasio se i gradonačelnik Zoran Radojičić, koji je za ovaj problem ponovo okrivio individualna ložišta i saobraćaj.

– Zato je posebno važna obilaznica koja će posle toliko decenija da se završi, kako tranzit koji ide iz jednog dela Evrope u drugi ne bi prolazio kroz centar grada. Radimo i obilaznice i unutrašnje prstenove koji će takođe izmestiti saobraćaj na rubove grada – rekao je Radojičić i podsetio da je unapređenje gradskog saobraćaja postignuto i kupovinom novih autobusa.

Imaćemo, dodao je on, uskoro još jednu eko-liniju sa deset novih električnih autobusa koji će ići od „Beograda na vodi” do Sportskog centra „Milan Gale Muškatirović”. Garaže GSP-a biće bogatije za sto novih autobusa na gas, poručio je Radojičić, podsećajući da jedan autobus zamenjuje 500 metara kolone automobila, kao i da na republičkom nivou treba rešiti pitanje kvaliteta automobila koji se uvoze u Srbiju.

Lepa obećanja ima i ministarka zaštite životne sredine Irena Vujović koja je, kako je preneo Tanjug, najavila smanjenje cene priključka na gas za domaćinstva koje će smanjiti zagađenje i unaprediti kvalitet vazduha jer će grejanje na ugalj ostati u prošlosti.

Prioritet ovog ministarstva je borba za zdraviju životnu sredinu i ove godine raspisana su tri konkursa za lokalne samouprave za subvencionisanje zamene individualnih kotlarnica, kao i onih u javnim ustanovama, i za pošumljavanje. Država subvencioniše nabavku električnih i hibrid vozila kojih je sada u našoj zemlji oko 4.000. Procena je da će u narednim godinama svako treće vozilo u Evropi biti na električni pogon.

– Tome i mi težimo jer drumski saobraćaj čini 22 odsto od ukupne emisije ugljen-dioksida u svetu – navela je Vujovićeva.

Komеntari30
a203d
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

M. Boskovic
Kada su moji rodjaci iz CH pre pridesetak i vise godina prvi put posetili Beograd, prozvali su ga "zeleni grad".Gde god smo setali po gradu bilo je drveca i zelenila, po malim skverovima, parkovima, sredjenim dvoristima i privatnim bastama. Kada smo poceli "veliko sredjivanje" grada posekli smo stara stabla kestena i lipe "pluca grada" i po negde zamenili "mladicama "pa sad cekamo da poraste.Dok su vecina mesta alsfartirana za parking ili kontejner mesto. A u Botanickoj B. zida se gradjevina
Slaven Simic
Beograd neume ni biciklizam da podstrekne nekim subvencijama, prosirenjem za biciliste a kamoli nekim vecim merama za ekoloski prevoz u Beogradu.
Семовић
Од чега оволики дим када не ради ни једна фабрика. Град са режиском делатношћу , а оволико загађења. Сумњиво.
Biljana
na sta j spala Politika da svoje tekstove zasniva na informaciji sa drustevnih mreza i to ekostraze i sa ekologom u pokusaju sa Mega trend diplomom Bojanom S. Ne zna politika sama da pronadje podatke air visual. Mislim dakle postojim
Милан В. Старман
У Београду циркулише преко милион аутомобила који испуштају из мотора угљенмоноксид, ОТРОВНИ гас за разлику од димњака који испуштају угљендиоксид, гас загушљивац. Ако још узмемо да су добра трећина тих аутомобила са неисправним моторима и да поред бензина сагоревају и уље онда је слика о Београду оваква. Посебни проблем су уске* улице за толики број аутомобила па се дуго* вози у нижем степену преноса што додатно загађује ваздух. Дакле основни проблем су аутомобили а не димњаци - ту и тамо.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja