nedelja, 18.04.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
ponedeljak, 15.02.2021. u 16:52

Prvi stubovi Pelješačkog mosta spojeni sa kopnom

(Фото ЕПА / ANTONIO BAT)

U Komarni su spojeni danas prvi stubovi Pelješačkog mosta sa kopnom, a premijer Andrej Plenković je rekao da je ovo važan korak u izgradnji koji će sa pristupnim putevima biti dovršen do juna naredne godine.

„Pelješački mosto spaja jug Hrvatske s ostatkom zemlje. Ovaj projekt vredan 520 miliona evra, sufinansiran sredstvima EU, zaista je od strateškog značaja za Hrvatsku”, istakao je Plenković.

Predsednik Hrvatskih puteva Josip Škorić je rekao da je će most fizički biti spojen sa kopnom do kraja novembra, a onda, dodao je, sledi opremanje mosta što bi trebalo da bude završeno do polovine januara naredne godine.

Prvi stub u moru i onaj na kopnu u Komarnoj povezani su čeličnom rasponskom konstrukcijom dugom 52 metra i teškom gotovo 600 tona, piše splitska Slobodna Dalmacija prenosi Tanjug.

Komеntari38
d69af
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Luis
Uvriježeni naziv je postao standardan. Za primjer, kažemo šibenski most, a ne šibenički most.
др Слободан Девић
Штовану браћу Хрвате који су убеђени да се хрватски језик разликује од српског позивам да погледају мапу коју је био направио Словак - Павел Јозеф Шафарик а зове се "Слика српског језичког простора" и објављена је у Прагу, 1842-е године. Пошто ће се многи "пријатно" изненадити, искористио бих ову прилику да се захвалим нашој браћи што су боље од нас у Србији (због турске окупације) много боље очували наш изворни српски језик. Поменуо бих само старосрпске називе за месеце у години - хавала Вам.
Luis
Šafarik je bio pogriješio. I što ćete sada?
slavko
Te iste godine nemački jezički prostor protezao se od Hamburga do Bačke i Temišvara. Ali vremena se menjaju.
Čika Dragan
Pelješački ili Pelješki? Baš mo mi čudan svet o čemu raspravljamo! Umesto da se osvrnemo na raspad države što je dovelo da se gradi skuplja varijanta sa mostom umesto da je cesta išla kopnom preko teritorije BiH. Sličn, kao što će Srbi ostvariti vezu sa Beogradom gradeći kilometre autoiputa paralelno sa postojećim autoputem Zg. – Bg. na 25 -30 km paralelno sa njim. Ili, kao šro se u BiH razmišlja o autoputu obodom Popovog polja na 25-30 km paralelno sa hrvatskim utoputem prema Dubrovniku
Владимир БЛ
@Саша Микић Аутопут који већ иде од Бање Луке до Добоја, а планирано је да се настави преко Бијељине до Сремске Раче и одатле до Кузмина. Кад се каже "Срби" то се не односи само на оне који живе у границама данашње Републике Србије (која је, уз Босну и Херцеговину, Црну Гору, Македонију, Славонију, Барању, Банију, Лику,Кордун и значајан дио Далмације, само једна од српских земаља), већ и на Србе који су аутохтони народ у областима поменутим у загради.
marko markovic
Potpuno se slažem s vama, sludi projekti i bacanje novca van svake pameti. Na žalost BIH vlast je pokušala spriječiti izgradnju i Pelješkog mosta, stoga je bilo iluzorno očekivati dogovor u razumnom roku o izgradnji slobodnog prolaza 18 km iza Neuma. Dodik je onemogućio opstrukciju projekta Pelješac sa strane BIH (konfederacije u kojoj su i Hrvati !), ali nakon što je HR zaprijetila blokadom izgradnje mosta preko Save sa RS. Tragikomedija, preskupa, i gubitak zdravog razuma na ovim prostorima.
Prikaži još odgovora
Vasilije
Peljesac je veoma lep i treba ga posetiti za vreme turisticke sezone ili u neko drugo doba godine. Na ovom najvecem hrvatskom poluostrvu posle Istre se uzgaja vinova loza vec hiljadama godina a jedno od naboljih vina na Balkanu Dingac je takodjer sa Peljesca. Za one koji vole istoriju naci ce mnogo interesantnih stvari. Mnoge ce iznenaditi da se jedno mesto i danas na Peljescu zove Metohija .Srbi su dugo vladali na Peljescu a car Dusan 1333 prodaje Peljesac i okolinu Dubrovackoj Republici.
Zvonko
MP1@ Car Dušan nije sigurno živio 400 i kusur godina kao šta su osmanlije vladale Srbijom ,idemo malo o toj istoriji . Ceo svet zna da je Dubrovnik vekovni srpski grad.Ne samo ceo svet nego i šire.
MP 1
Car Dusan dozvolio je Dubrovackoj republici da koriste Peljesac pod uslovom da NE prevode pravoslavno stanovnistvo u katolicanstvo. Dubrovcani NISU ispostovali dogovor a car Dusan je otrovan. NIJE mi poznato da je bila prodaja. Ovo treba proveriti sa nasim Vizantolozima. Apelujem da Politika objavi te detalje odnosa Dubrovacke republike i srpskih vladara kroz srednji vek. Hrvata skoro da i NIJE bilo u Dubrocackoj republici. O tome pise Orbini da su Hrvati del paesi molto lontani.
Prikaži još odgovora
Jasna
Odavno se govorilo o ovom mostu cija gradnja lepo napreduje. Jos je Ivo Andric pisao : "Od svega sto covek u zivotnom nagonu podize i gradi, nista nije u mojim ocima bolje i vrednije od mostova . . . " Cestitam graditeljima !

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja