„E, tramvaj?! Otkud?”, štrecnuo se i iznenađeno prokomentarisao tinejdžer čuvši iza leđa, dok je na odmoru sa drugarima grickao pecivo, tutnjavu tramvaja po šinama u Cara Dušana.
„Stvarno čudo, tramvaj u Beogradu, ko da je to nešto novo”, uzvratila je na to jedna drugarica.
„Ma ne mislim na to, nego se ne sećam kada je poslednji put kroz Cara Dušana prošao tramvaj. Zato me je iznenadio njegov zvuk”, podsećao je društvo iznenađeni tinejdžer.
I on nije jedini. Tek je jedan od mnogih koji su gotovo zaboravili kako zvuči škripa, zvonjava i kočenje tramvaja u Cara Dušana, Džordža Vašingtona, 27. marta i Kraljice Marije. Jer oni su tim ulicama poslednji put prošli polovinom juna 2019, ali se na šine nisu vratili krajem te godine kako su tog leta obećavali iz Starog dvora. Zato su u ovom delu grada mnogi i zaboravili kako zvuči „hod” tramvaja po šinama.
Tramvaj koji je tinejdžer juče zapazio tek je jedan od više njih koji već nekoliko sedmica ovom trasom obavljaju probne vožnje. Ta ispitivanja šina i novoizgrađenog tramvajskog koridora uvod su u konačno vraćanje ovih vozila u pomenute ulice. Nedavna najava gradskih otaca je da će linije 2, 5 i 10 napokon biti vraćene do kraja januara. Ali za sada nema zvaničnog odgovora nadležnih na pitanja građana, ali i našeg lista, od kada će tačno ove linije biti ponovo na svojim trasama, da li su probne vožnje „položile ispit”, kao i da li će ubuduće ovim ulicama moći da voze najmoderniji beogradski tramvaji – „španci”.
Pošto su ove probe na šinama u Cara Dušana postale sve redovnije, čini se da u predstojećim danima korisnici javnog prevoza mogu da očekuju prve vožnje na linijama 2, 5 i 10 posle više od 19 meseci čekanja.