ponedeljak, 01.03.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
petak, 15.01.2021. u 13:50

Beogradski metro i „Beograd na vodi”

Sada je, verovatno, svima jasno zašto se želi da metro vodi od makiške pustare preko „Beograda na vodi”!

Vlast u Beogradu je shvatila da su napravili propust sa projektom „Beograd na vodi” i da će ceo donji grad biti blokiran prema centru, a Beograđanima onemogućen prilazak obalama.

Pokušao sam posle Nove godine da kolima siđem do nekog od parkinga na Savi, što mi nije uspelo i slobodno mesto za parkiranje nisam, za sledećih sat vremena, našao sve do Dunavskog keja.

Zašto mislim da je Savska obala izgubljena za Beograđane obrazložiću sledećim podacima.

Veliki propust investitora „Beograda na vodi” jeste što je odustao od dvoetažnih podzemnih garaža, kako je to pominjano prilikom prezentacije projekta, jer mu je to bilo skupo.

Zbog ovoga nije bilo mesta za parkiranje vozila na teritoriji projekta, već je Planom posebnih namena predviđeno da stanari, svojim vozilima zauzmu izgrađena parking mesta u gradu, i to: u Karađorđevoj ulici 75 parking mesta, u garaži „Zeleni venac” 304, na izgrađenom parking prostoru „Donji grad” 382 parking mesta.

Shodno ovom Planu posebnih namena, može se zaključiti da u „Beogradu na vodi” nema prostora za parkiranje ni automobila stanara, čime se isključuje svaka mogućnost da neko iz grada parkira svoje vozilo na tom prostoru.

Sledeća posledica pogrešne lokacije ovog projekta, vidna iz izloženih činjenica, biće da će doći do obostrane blokade stanara sa celog prostora donjeg grada, uključujući naravno i naselje „Beograd na vodi”, sa jedne strane, i stanara i centralnog i šireg prostora grada, sa druge strane.

To će ugroziti celokupni saobraćaj u gradu.

Sada dolazimo do potpuno nelogične odluke donete na sednici Skupštine grada da se trasa metroa izvodi od Makiša preko Savskog trga („Beograd na vodi”) i tamo dalje prema Pančevačkom mostu. Drugi krak predviđen je od Savskog trga prema Ustaničkoj ulici.

Centar grada sa širim delom ostao je bez metroa; odnosno sav prostor od Šumatovačke do Karaburme i od Trga republike do Mirijeva ostaće bez mogućnosti korišćenja metroa.

Očigledno je da budući metro neće rešavati saobraćajni problem grada i zagađenja vazduha u gradu, već probleme nestručno lociranog naselja „Beograda na vodi” na obalama reke Save.

Očigledno je da ovaj projekat nije dobio saglasnost svih relevantnih institucija koje bi morale da daju saglasnost na investicije koje se finansiraju iz budžeta, odnosno parama građana, niti je, igde, objavljen tehno-ekonomski elaborat (obavezan za ovakav projekat), niti je bio na javnoj diskusiji (javni uvid nije regularan).

Voleo bih da tehno-ekonomski elaborat pokaže da trasa nije neoliberalno-ekonomsko-privatnog interesa, jer ona, za sada, pokazuje da nije postavljena u korist građana, već budućih investicionih projekata i projekta „Beograd na vodi”.

Zdravko Zdravković,
arhitekta

Komеntari12
f8853
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Dule Astro
Slažem sa skoro svima, ali ne sa početkom gde autor želi kolima da "turistički" dođe do reke. Kola se parkiraju u garažama u centru grada i odatle se za 5-10 minuta dođe do reke. Plus što imamo uvek slobodne parkinge iznad Beton hale i ispod Kalemegdana. Kada bi svi hteli kolima da dođu do reke - na šta bi to ličilo - na beskrajne parkinge uz samu reku. O problemima koje je napravio Beograd na vodi bih mogao da pišem do sutra, ali to sa parkiranjem i onemogućavanjem silaska na reke ne stoji.
STOJAN MITRIC
Tekst prepun netacnih informacija. Za razliku of ostatka grada (ukljucujuci i strogi centar grada) gde urbanizam predvidja od 1 do 1.1 parking mesto po stanu BWF je uradio blizu 2 tj.skoro duplo vise parking mesta nego sto ima stanova i to samo u garazama. Ne spominjuci 3500 mesta u trznom centru. Svako ko misli da se brojem parking mesta moze resiti guzvi je u zabludi jer to ni mnogo bogatiji gradovi u Evropi ne mogu da rese. Jedini nacin je izgradnja efikasnog javnog prevoza a ne svi kolima
арх. Митар Митровић
Нисам сигуран да зграде у БНВ немају подземне паркинге?
Dragan
Ima u trznom centru Galerija 3500 parking mesta
Dragan Josic
Kakve crne institucije mi imamo coveka koji drzi sve institucije

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja