četvrtak, 25.02.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
ponedeljak, 14.12.2020. u 22:00 I. Albunović - J. Antelj

Budućnost trgovine – centri na otvorenom

Trgovci već sada prate potrebe kupaca kako bi im, kada kriza prođe, pružili nove načine bezbedne i opuštene kupovine
(Фото EPA-EFE/Rungroj Yongrit)

Tok ove pandemije je i dalje prilično neizvestan, ali najveći svetski trgovci i analitičari tržišta neprekidno prate puls potrošača, svesni da od trenutka kada kriza prođe moraju da budu spremni da im pruže upravo ono što očekuju. Šta će to biti, niko pouzdano ne zna – da li ćemo se vratiti klasičnoj kupovini, da li će onlajn nabavke i dalje dominirati ili će potrošači očekivati nešto treće? Jasno je da moraju biti spremni, baš kao i svi oni koji su pandemiju tako dočekali i odmah po zaključavanju preko noći prešli na onlajn trgovinu. Istraživači američkog „Ridžensi centra”, kompanije koja se bavi razvojem trgovine, kažu da su potrošači tokom pandemije postavili drugačije prioritete u svim segmentima života, te da bi ih, kako kažu, pravilno „uslužili” moraju da nauče šta im je važno.

Pre kovida bili smo svedoci trenda da su potrošači isticali potrebu za komforom, različitim pogodnostima, sniženjima. Ali, to više nije tako, osnova maloprodaje u budućnosti će biti otvoren prostor, a to znači centri u kojima će moći da se bezbedno snabdevaju i da steknu osećaj slobode kakvu pamte pre pandemije, navode iz ove kompanije. Oni objašnjavaju da manji trgovci možda neće imati iste mogućnosti kao veći regionalni i nacionalni trgovinski lanci, ali da bi trebalo da se polako prilagođavaju. Neverovatnom brzinom već su počele da se razvijaju digitalne aplikacije koje će biti povezane sa pos terminalima i koje će obaveštavati trgovce o dolasku kupaca.

Vlasnici tržnih centara trebalo bi da razmisle kako bolje da iskoriste parking i otvoreni prostor. Svi oni koji su se dobro pozicionirali na društvenim mrežama i koji imaju dobru bazu kupaca, već su u prednosti, navode istraživači i kažu da nisu izgubili nadu da će kupci jednog dana ponovo krenuti u klasične kupovine, ali i da bi trebalo pripremiti više kanala prodaje. Između ostalog, sigurni su da će kupci birati najbliže tržne centre u kojima će svakodnevno osim nabavke imati mogućnost i da se okupljaju sa prijateljima na otvorenom. 

Koje radnje moraju da prime karticu

Plaćanje platnim karticama postoje dominantan način kupovine u mnogim držama, dok u Srbiji veliki broj trgovina i dalje ne omogaćava potrošačima taj izbor.

Nacionalna organizacija potrošača Srbije nedavno se oglasila jer se, kako ističu, poslednjih dana u javnost plasiraju potpuno neodgovorne izjave o nepostojanju obaveze trgovca ili ugostitelja da omogući plaćanje platnim karticama.

Želimo da obavestimo javnost da postoji propis koji detaljno uređuje ovu oblast – Zakon o fiskalnim kasama. Član 6. taksativno navodi delatnosti koje moraju da omoguće kupcima da plate robu ili uslugu platnim karticama. Bez izuzetaka. Tu su, pored ostalih, i trgovine koje prodaju hranu, piće, duvan, voće i povrće, benzinske stanice, hoteli i moteli, i posebno restorani i slični objekti u kojima se poslužuje hrana. Objekti koji nude samo piće (kafići, barovi, diskoteke i sl.) nisu obavezni da poseduju dodatni uređaj koji služi za plaćanje platnim karticama, navodi se u saopštenju NOPS-a.

Komеntari2
ddaa5
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

mi smo avangarda
jos odkad se kod nas trgovalo na ovaj nacin...benzin,devize,madjarske kobasice...
Епохално
То се зове пијаца, а у средњем веку у доба куге Италијани су на пијацама лансирали тезге 2м широке како би се теже заразили. Носили су крпене маске а они богатији оне са ,,кљуном,, у коме су држали ароматично биље да побије вирусе и наравно карантена је била 40дана за новопридошле....

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja