Inspiraciju će tražiti na društvenim mrežama, biraće proizvode po ceni, a ne po tome da li su popularni i kupovaće proizvode preko interneta – ukratko bi glasio dominantni način kupovine ove zime. Prema istraživanju „Bazar vojsa”, koji je anketirao oko pet hiljada potrošača širom sveta u potrazi za odgovorom kakve će kupovne navike imati ove zime, 49 odsto je izjavilo da se pozdravilo sa odlaskom u prodavnice. Oni kupuju isključivo preko interneta.
U Velikoj Britaniji je taj procenat još veći, pokazalo se da je trenuno 58 odsto kupaca više ni ne ide fizički u radnje i sve kupovine obavlja onlajn. Anketa je pokazala da je 44 odsto ispitanika potpuno promenilo planove i potrošnju na odmoru, najveći deo nije ni otišao na planirana putovanja. Nije neočekivano da se većina kupaca pod ovako vandrednim okolnostima odluči za onlajn trgovinu, posebno što je ona i pre pandemije bila razvijena, ali je iznenađujuće da je više kupaca koji će proizvode birati po ceni, a ne po recenzijama ili iskustvima koji se mogu pronaći na društvenim mrežama.
Samo 31 odsto ispitanika je izjavio da će se prilikom kupovine i dalje oslanjati na pozitivne ocene, dok će ostali više verovati novčaniku. I dok je u Britaniji sedam odsto kupaca koji prilikom odabira proizvoda veruju isključivo pozitivnim recenzijama umesto oceni proizvođača, u SAD-u i Francuskoj je takvih 17 odsto. Istraživanje je pokazalo da će ove zime, kada se obavljaju i najveće kupovine zbog praznika, „Amazon” biti ključni sajt za potrošače, jer ga 57 odsto kupaca koristi kao inspiraciju za poklone, a 74 procenta ispitanih planira da kupuje na amazon tržištu. Kada je reč o mlađoj generaciji, 46 odsto anketiranih je izjavilo da je „Instagram” najuticajniji izvor za pronalaženje najprikladnijeg, pa i najpopularnijeg poklona. Ipak, „Fejsbuk” je i dalje najpopularniji za to, mada je suština u stvari u tome da će većina inspiraciju tražiti na društvenim mrežama.
Autori ove studije koja je pokazala da se navike potrošača uveliko menjaju u skladu sa epidemiološkom situacijom, izjavili su da je „Amazon” postao mnogo popularan tokom pandemije, jer se sve više ljudi okretalo kupovini putem interneta. Obim ovog tržišta ima ogromnu prednost u odnosu na konkurenciju, zbog čega se popularni brendovi okreću drugačijem poslovanju pokušavajući da povrate kupce. Sa mlađima je to teško, jer se oni identifikuju sa brendovima i slepo prate trendove, pa se mnogi vodeći trgovci okreću starijim potrošačima ne bi li zadobili njihovo poverenje. Nije sasvim jasno na koji način će to činiti, pa čak i šta mogu da ponude što bi starije kupce navelo da izađu iz svojih domova i kao nekada šetaju po radnjama i traže robu na popustima. Gotovo nezamislivo u ovom trenutku.