četvrtak, 04.06.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
četvrtak, 30.04.2020. u 16:21

Naučnici tvrde da novi virus korona potiče iz prirode

Prema istraživanju objavljenom 17. marta, u časopisu „Nejčer medisin”, novi virus korona koji je izazvao epidemiju proizvod je prirodne evolucije.

Prema objavljenom radu pod nazivom „Najbliže poreklo SARS-CoV-2”, naučna analiza genomske sekvence teškog akutnog respiratornog sindroma virusa korona (SARS-CoV-2), virusa koji uzrokuje bolest kovid 19, i šest povezanih virusa korona nije pokazala dokaze da je novi virus korona napravljen u laboratoriji.

„Upoređujući raspoložive vremenske sekvence genoma za poznate vrste virusa korona, možemo s velikom sigurnošću zaključiti da je SARS-CoV-2 potekao iz prirodnih procesa”, rekao je Kristijan Andersen, vanredni prof., dr imunologije i mikrobiologije istraživačkog univerziteta Skrips i autor ovog istraživanja.

Na osnovu genoma SARS-CoV-2 sekvenciranog i stavljenog na raspolaganje kineskim naučnicima, ubrzo nakon što je epidemija započela, naučnici ove studije analizirali su genetski obrazac za šiljaste proteine ili armaturu sa spoljne strane virusa, kojom virus grabi i prodire u spoljne zidove ćelija čoveka i životinja. Otkrili su da je efikasan pri vezivanju ljudskih ćelija i zaključili da je to rezultat prirodne selekcije, a ne proizvod genetskog inženjeringa.

Podaci o temeljnoj strukturi SARS-CoV-2, naime, o njegovoj celokupnoj molekularnoj strukturi, podržavaju dokaze prirodne evolucije, pošto je njena osnova različita od one već poznatih virusa korona i uglavnom liči na srodne viruse pronađene u slepim miševima i pangolinama.

„Ove dve karakteristike virusa, mutacije u delu domena vezivanja receptora šiljastog proteina i njegove karakteristične strukture, pobijaju priče o laboratorijski izmanipulisanom SARS-CoV-2 virusu i njegovom poreklu”, izjavio je Andersen.

U samom zaključku ovog naučnog rada, naučnici kažu da: „SARS-CoV-2 nije namenski izmanipulisan virus i mi ne verujemo u bilo kakav scenario gde se virus dovodi u vezu s laboratorijom”.

Ova otkrića su „od suštinske važnosti kako bi se dokazima opovrgnule glasine o poreklu novog virusa korona”, rekla je dr Džozi Golding, glavni epidemiolog u institutu „Velkam trast” u Engleskoj.

Prijavite se na našu mailing listu