sreda, 18.09.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 19:38

Od Rume do Šapca auto-putem, do Loznice sa četiri trake

U profilu auto-puta biće izgrađeno 22 kilometra, a u profilu brze saobraćajnice 55. – Planirano je da prvo počne gradnja novog mosta preko Save, jer su ovi radovi najzahtevniji
Autor: Miroljub Mijuškovićsubota, 24.08.2019. u 14:00
(Д. Козомора)

Šabac – Novom drumskom saobraćajnicom od Šapca do rumske raskrsnice na auto-putu Beograd–Zagreb (E-70) moći će da se stigne za manje od petnaest minuta, a da vozači pri tome ne prelaze „stotku”. Umesto ranije planiranog višetračnog puta, ova saobraćajnica u dužini od 22 kilometra biće izgrađena u punom profilu auto-puta. Preko reke Save, uzvodno od Šapca, biće podignut most, a put će dalje nastaviti prema Loznici s po dve kolovozne trake u svakom smeru.

Izgradnju auto-puta Šabac–Ruma, novog mosta i višetračnog puta Šabac–Loznica, najavio je predsednik Srbije Aleksandar Vučić prilikom obilaska Mačvanskog okruga. U Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture potvrdili su nam da se na pripremi planske i tehničke dokumentacije za realizaciju projekata, procenjenih na ukupno 448,5 miliona evra, uveliko radi.

Novac za realizaciju ovih projekata država Srbija namerava delom da obezbedi zajmom od Republike Azerbejdžan u iznosu od 210 miliona evra, dok će drugi deo biti iz republičkog budžeta. Pregovori s nadležnim organima Azerbejdžana oko usaglašavanja ugovora o zajmu su u toku, a potpisivanje se očekuje do kraja ove godine.

U toku su, takođe, i pregovori radi sklapanja komercijalnog ugovora za nastavak projektovanja i izvođenje radova na saobraćajnicama Ruma–Šabac i Šabac–Loznica s azerbejdžanskom kompanijom „Azvirt”, a vodi ih radna grupa koju je imenovala vlada Srbije.

Pošto će deonica Ruma–Šabac biti s auto-putskim profilom, neophodna je izmena Prostornog plana infrastrukturnog koridora, rečeno nam je u resornom ministarstvu. Izrada izmene prostornog plana je ugovorena, kao i izrada Studije opravdanosti i idejnog projekta.

Trasa novog auto-puta već je poznata. Ova saobraćajnica ne samo što će biti kraća za sedam kilometara – od Šapca do rumske raskrsnice sadašnjim putem M-21 je 29 kilometara – već neće ulaziti u sela Klenak, Platičevo, Hrtkovci i Jarak, što će rasteretiti ulice u ovim naseljenim mestima. Počev iz pravca Šapca, auto-put će ići starom sela Klenak bliže reci Savi, ostavljajući ovo mesto, kao i susedno Platičevo s desne strane.

Ispred Hrtkovaca biće izgrađen nadvožnjak s petljom, pošto će se auto-put ovde ukrstiti sa starom magistralom, a zatim će u luku zaobići ovo i sledeće selo Jarak, ostavljajući ih sa leve strane. Nova trasa, prema planu u koji smo imali uvid svuda ide kroz njive i nigde se ne ukršta s postojećom prugom Zvornik–Šabac–Ruma.

Procenjena vrednost radova na deonici auto-puta Ruma–Šabac u dužini od 22 kilometra iznosi oko 121 miliona evra, ali će se tek posle završetka planske i tehničke dokumentacije dobiti precizniji iznos.

Vrednost brze saobraćajnice Šabac–Loznica u dužini od 55 kilometara procenjena je na 247,5 miliona evra. Ugovor za izradu ovog idejnog projekta JP „Putevi Srbije” takođe je zaključilo s Institutom za puteve iz Beograda. Izrada idejnog projekta je u toku, a paralelno se radi i izrada planske dokumentacije (tri plana detaljne regulacije).

Brza saobraćajnica prema Loznici, takođe će zaobići sva naseljena mesta, kroz koja gotovo celom dužinom prolazi postojeći magistralni put M-19. Novi put će s desne strane ostaviti Tabanović i Štitar, a s leve Majur, Slepčević, Duvanište, Petlovaču, Ribare, Prnjavor, Novo Selo, Lešnicu, Jelav i Lipnički Šor. Trasa puta ići će bliže reci Drini i završiće se u Lozničkom polju, zapadno od gradskog naselja Loznica.

Novi most naspram šabačke industrijske zone

Vrednost novog mosta preko Save kod Šapca, koji bi trebalo da bude izgrađen oko dva kilometra uzvodno od starog železničkog mosta, naspram šabačke industrijske zone, procenjena je na oko 80 miliona evra. Izgradnjom novog auto-puta i mosta, ova dobro infrastrukturno opremljena zona bi značajno povećala svoju konkurentnost.

Ugovor za izradu idejnog projekta mosta JP „Putevi Srbije” zaključilo je s Institutom za puteve iz Beograda. Projekat će biti završen u septembru, a nakon toga predat na stručnu kontrolu republičkoj revizionoj komisiji. Most će biti izgrađen za profil brze saobraćajnice, kakav će dalje biti i put Šabac–Loznica.

Novi most će, kako saznajemo, imati osam polja s rasponima 40 + 50 + 50 + 60 + 95 + 155 + 95 + 60 metara, odnosno 605 metara od prvog do poslednjeg stuba, a s prilaznim konstrukcijama ukupno 1.330 metara. Širina konstrukcije mosta je usklađena sa širinom kolovoza ispred i iza mosta i zahtevima projektnog zadatka investitora, a ukupno iznosi 23 metra. Četiri vozne trake biće široke po 3,5 metra, četiri ivične trake imaće po pola metra, dva razdelna pojasa po metar i po i dve pešačke staze po dva metra.

Početak pripremnih radova za izgradnju mostu planiran je za novembar ove godine. Predviđeno je da se prvo počne s gradnjom mosta, jer su ovi radovi najzahtevniji i najduže traju. Potom će otpočeti radovi na pravcu Šabac–Loznica, pa deonice Ruma–Šabac.


Komentari31
e7320
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Dragan
Zasto auto-put prema Bosni ne ide preko Sabca kao vec uspostavljenog lokalnog saobracajnog centra, nego od Kuzmina do Race? Jeste da bi od Sabca to Bosne bilo ok 15 km duze, ali bi Sabac jos vise ucvrcen kao auto-putni centar tog dela Srbije a sadasnji put prema Bijeljini bi onda imao lokalni karakter kao Ibarska magistrala posle otvranja 'Milosa Velikog'. Ovako, Kizmin i Sremska Raca su mala mesta bez da ce ikada postati ekonomski centri velicine Sabca pa tih 18 km ide prakticno kroz njive.
miki mali
Ne razumem kako to da uzimamo kredit od Azerbejdzana a Srbija ima slican broj stanovnika kao oni i samo malo manji BDP. Kako to da oni imaju da daju kredite a mi nemamo ni za sebe??? Verovatno zato sto put kroz ravnicu placamo kao kroz Grdelicu.
Dusko bajunovic
Azerbejdan lezi nafti puni su.
Preporučujem 0
Milan
Lepo, a bilo bi jos lepse da ga gradimo od nasih para. Plasim se da nece imati ko da vraca kredite ....
ilija
Da li samo meni ne ide u glavu da se planiraju DVA MOSTA NA SAVI na relativno malom rastojanju? Jedan za Turke a drugi za Azerbejdžance. Zbog toga u ovo ne verujem.
Милош
Ja zivim u selu Majur od tolike Mačve i površine oni nabijaju autoput opet kroz selo i nedaleko od grada Sapca gde ce opet vremenom biti guzva i urbano!

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja