среда, 21.04.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
недеља, 28.02.2021. у 20:37 Маријана Авакумовић
Портрет без рама: Томислав Момировић

Први пенал

Томислав Момировић (Д.Стојановић )

Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Томислав Момировић, стартовао је прилично офанзивно. Припала му је неславна улога – да гања рокове. А то је она дисциплина у којој смо најтањи.

У маниру његовог претходника Милутина Мркоњића, сав бес је искалио на градитељима обилазнице око Београда. Ова мелодрама пред камерама вероватно је требало да послужи као алиби и скине са њега одговорност ако крене по злу и тунел Липак не буде отворен на време. Мада кашњење од две недеље никога не би разочарало, јер смо огуглали на сва неиспуњена обећања, а било их је на претек у последњих пет деценија, колико се гради фамозна обилазница око Београда.

За њега је пак ово ватрено крштење. После одржане лекције, одсечног и строгог тона, уследило је кришом снимљено министрово обраћање, непримереним речником, путарским вуковима Зорану Дробњаку, директору „Путева Србије”, и његовим сарадницима, у којем молећиво каже: „Ово ми је први пенал, немојте да ме продате.” Без обзира на то што Момировић тврди да је био још оштрији према радницима док је радио у приватном сектору, те да неће дозволити да извођачи радова диктирају рокове, он врло добро зна да Меси и Роналдо, како је назвао Дробњака и његове сараднике, суверено владају српским друмовима.

Многе су министре испратили и могу да му помогну да испуни очекивања, која нису мала. Ресор који води треба да буде мотор раста бруто друштвеног производа и он добро зна да су недавне критике Александра Вучића и без изговарања његовог имена биле упућене и на његову адресу. Молба председника Србијае министрима да више раде, а не само да чекају петак, министру грађевинарства није тешко пала. И сам је својевремено на друштвеној мрежи „Твитер” износио став да мора да се ради 12 сати дневно да би се успело.

Пажњу јавности, а можда и председника Српске напредне странке, скренуо је својим објавама на „Твитеру”. Често је подржавао потезе владе, па му се пребацује да се тако препоручивао. Запажен је његов став да не треба повећавати минималну зараду радницима, јер ће то натерати послодавце да отпуштају људе.

Оптуживао је младе да неће да раде, али и позивао државу да богатима повећа порезе. Признао је да је тенденциозно био агресиван и провокативан када је написао да они који желе да ограниче радно време, односно уведу нерадну недељу – нису нормални, јер другачије не би успео да дигне прашину и пошаље поруку. Због оваквих ставова је зарадио епитет суровог капиталисте који је при том рођен са златном кашиком.

Он је један од два наследника модне компаније „Мона”, коју су направили његови родитељи Нада и Ђорђе Момировић. По образовању је правник, а у породичном бизнису је био задужен за вођење хотела из „Мона групе”. Ако се изузме градња хотела „Мона плаза” на Дорћолу, који је прошле године завршен, у професионалној каријери није имао много додирних тачака са саобраћајем и инфраструктуром. Поводом његовог именовања на место министра грађевинарства Вучић је рекао да је Тома Момировић спреман да прихвати ударце политичких и економских незналица.

Коментари16
4133b
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Nenad
Ljudi bez obrazovanja znanja postavljaju se na najodgovornija mesta sto cak dovodi do ljudskih zrtava
milan ćurić
Zbog ovakvih ljudi, vlasnika sile i kapitala, ponižavajućeg odnosa prema radnicima, nekada u doba "cvetanja" kapitalizma, radnička klasa je dizala revolucije. Izborili su se za osmočasovno radno vreme, stvorili svoja sindikalna udruženja, a danas od toga nemaju ništa. U konkretnom slučju ministar je pokazao krajnje nevaspitanje i aroganciju.
Muradin Rebronja
Radničku klasu su izmislili komunisti, a sebe proglasili za "avangardu". Radni ljudi, svi koji žive od svog rada, i ovaj Ministar, je ispravno. A radni ljudi se dele na nestručne, stručne i radnike znanja. Niko se naučen rodio nije i počinje od nestručnog (kod nas perača suđa, pomoćnog kuvara ili konobara), stručnog (kod nas kuvara ili konobara) i radnika znanja (kod nas šefa kuhinje koji zna da kreira profitabila jelovnik i menadžera restorana koji zna da organizuje prodaju na najbolji način).
Дејан
Да, било је боље када се одомаћила изрека “никада не можеш толико мало да ме платиш колико мало могу да радим”. Тада се “радило” осам сати, част великом броју поштених. Маните се тих прича о капитализму. Кинези живе у комунизму а раде по цео дан 7/7. Западни свет је изборио права и ужива у њима али утакмицу неће добити у конкуренцији радника из Азије. Да ли је по Вашем мишљењу Министар требало да их хвали и награђује што арче наш новац без одговорности?
Natalija
Nije dorastao zadatku....... pre svega nije inzenjer sto treba d bude uslov za ministra grajdjevin i saobracaja. toliko.
Дејан
@Zoran И сам са по дипломи дипл. маш. инжењер те мислим да знам шта говорим. Министар има друкчије одговорности од стручно техничке. Памтим сигурно дуже него Ви. У послератној ФНРЈ на челу министарства су били често и слабије образовани људи али њихов задатак је био да окупе најспособније и да им обезбеди све шта је било потребно. Резултат: рекордан опоравак индустрије! Погледајте биографије водећих људи светских фирми у индустрији па ће Вам можда бити јасније о чему причам.
Zoran
Dejane, hocete reci da nije vazno poznavanje struke, tj da bi takodje bilo bolje da menedzeri (npr. sa Megatrenda) upravljaju bolnicama ili masinskom industrijom. Pa kako se ranije uspesno radilo radilo kada zanimanje menadzer nije ni postojalo i kada su za poznavanje ugovora bili odgovorni kako pravnici tako i inzenjeri?
Прикажи још одговора
Милош
Добро је да неко устане у заштиту радника, поготову у грађевинарству. Не знам због чега ПОЛИТИКА објављује анонимне текстове. Зар се аутор овога текста плаши да стави своје име и презиме? Тако би знали да онај ко пише, стоји иза својих речи. А овако, "анонимна дојава", цинкарење. Ако су новинари "седма сила" а јесу, због чега се стиде те своје силе. Било би лепо угледати овај коментар.
Dušan
Tekst pokazuje sav realiti šou naše stvarnosti, čak i tamo gde postoje samo realni problemi.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

logo

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља