недеља, 11.04.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
четвртак, 25.02.2021. у 17:45

Изградња метроа у Београду почиње крајем године

(Фото Танјуг)

Премијерка Ана Брнабић изјавила је данас да ће изградња метроа у Београду почети крајем године и да је новац у буџету обезбеђен и за студије изводљивости и за почетак градње.

Брнабић је тако одговорила на питање народног посланика Странке правде и помирења (СПП) Јахја Фехаровића у Народној скупштини када ће почети изградња београдског метроа.

Подсетила је да је Влада Србије потписала предуговоре са кинеским и француским компанијама које ће радити на изградњи метроа, али и да је буџетом за ову годину обезбедила новац за почетак изградње, студије изводљивости и пројектно-техничку документацију.

„Сада можемо да кажемо да ће до краја године почети изградња метроа у Београду”, рекла је Брнабић.

Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Томислав Момировић казао је да ће у новембру почети радови на изградњи депоа за београдски метро у Макишу, а да ће након тога кренути изградња прве линије метроа од Железника до Миријева.

Додао је да ће за две године почети изградња друге линије од Земуна до Миријева.

Истакао је да је вредност инвестиције за прве две линије метроа 4,4 милијарде евра, а да је, додаје, у плану да се гради и трећа.

Говорећи о завршетку радова на обе линије, Момировић је навео да ће прва линија бити завршена до 2028. године, а друга до 2030. године.

Момировић је рекао да је изградња метроа највећа инвестиција у историји Београда.

Коментари12
57710
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

glupi seljo
Ponovo sarena laza i propala investicija koja samo sluzi da strani mentori zaduze Srbiju jos jednim enormnim kreditom. Umesto da se posvetimo esencijalnim infrastrukturnim projektima od kojih zavisi opstanak nacije, bacaju se pare samo na Beograd. Svake godine oboli sve veci broj gradjana od raka, natalitet nikakav, propadamo na mnoge nacine a rezim trosi pare na besmislice po Beogradu i gura pare u dzepove osvedocenim neprijateljima Srbije.
marko
Teoretski je nemoguće regularno početi izgradnju metroa ove godine . Sam proces izrade tehničke dokumentacije , definisanje reguratornih tehničkih parametara , prilagođavanje zakonskih akata , propisa i pravilnika potrebnih za dobijanje odobrenja za gradnju , formiranje parcele , potrebnih urbanističkih parametara , neophodnih geotehničkih ispitivanja , snimanja postojećih objekata na trasi i njihova sanacija kao i pravnih okvira vezanih za potrebnu exproprijaciju itd zahteva mnogo vremena . Prosto treba biti realan sa rokovima , a ne bespotrebno obećavati nemoguće , pogotovu što je òčigledno da se ovog puta sigurno ide ka tom poduhvatu .
Mihailo Vuković
Ovo je nemoguća misija da se napravi ukrštanje linija podzemnog metroa, sa velikom podzemnom stanicom, ispod savskog amfiteatra, gde se već milenijumima ukrštaju masivni podzemni vodotokovi. Osim toga, predviđene trase nikada ne mogu biti profitabilne, jer ne idu pravcima kuda se prevozi najveći broj građana. Znači da će se baciti milijarde, pre nego se od ovakvog projekta odustane.
Gagi, dipl. inž. saobraćaja
Nadležni planiraju izgradnju »metroa« u Beogradu, a do danas nisu uspeli da za saobraćaj »BG voza« osposobe odavno u prošlom veku izgrađene tunele »Karaburma«. Naime, od leve i desne cevi tunela »Vračar« izgrađene su dve cevi tunela »Karaburma«, svaka dužine po 600m i to leva cev u periodu 1975-1977, a desna cev 20 godina kasnije. A da bi se tuneli »Karaburma« osposobili za saobraćaj i linije »BG voza« produžile do Karaburme i dalje do Rospi Ćuprije.treba samo postaviti šine i kontaktnu mrežu.
Daliborka
Metro je za mene od Mirijeva (preko Pravnog fakulteta,Terazija,kalemegdana, Novog Beograda do gornjeg grada Zemuna ali pravo a ne po strani cik-cak.Druga linija od Dorćola (preko Terazija) Banovog Brda do Vidikovca.Presek na bude Zeleni venac .Ovo što se predlaže to je iskorišćavanje postojećih pruga pre prvog svetskog rata.Kako da dodjem do Prokopa i Beograda na Vodi???? gde je tu "metro"!!!"

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

logo

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља