недеља, 11.04.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
четвртак, 25.02.2021. у 22:15

Димитриса Папајоануа вреди чекати

Грчки кореограф уместо 20. марта, отвара 14. и 15. априла 18. БФИ са делом „Мастило”, на сцени СНП-а у Новом Саду
Димитрис Папајоану у новој представи „Мастило”: Све одлуке доносио сам из душе (Фото: Julian Mommert / БФИ)

Димитрис Папајоану, грчки кореограф, редитељ и визуелни уметник, увек успева да дотакне публику, без речи, понекад чак и без музике, довољан је само покрет и игра. Зашто је тако најбоље објашњава његова реченица: „Све одлуке професионалне и приватне увек сам доносио из душе!”

Његов нови комад „Мастило”, у коме ћемо на сцени видети и Папајоануа лично, најављен за отварање 18. Београдског фестивала игре, 20. марта, на Великој сцени Српског народног позоришта у Новом Саду, одлаже се за 14. и 15. април, на истом месту. Купљене улазнице се не морају мењати, рок им је продужен. Намештање спектакуларне сценографије за ово дело, почеће неколико дана раније, а камиони са расветом и сценском опремом, кренуће ка Новом Саду већ почетком априла, најављују организатори БФИ.

Тих и ненаметљив, Димитрис Папајоану је широкој публици познат по томе што је у Атини 2004. креирао церемонију отварања Олимпијских игара, што му је донело славу. Пре четири сезоне је за посебно остварене резултате у европским позориштима у Риму, на манифестација „Премио Еуропа”, освојио признање, које је врста европског оскара за драмску уметност, уз Изабел Ипер и Џереми Ајронса. Био је номинован за награду „Оливије”. На Београдском фестивалу игре добио је 2018. награду „Јован Ћирилов ‒ за искорак даље”, а ми смо имали прилике да видимо на БФИ његова дела „Мртва природа”, „Нигде” и „Велики кротитељ”.

Упркос слави после креирања велких пројеката као што је било отварање Олимпијских игара, Димитрис Папајоану је и даље окренут дубоким филозофским разматрањима о постанку света и човека, о људској природи, смени генерација и другачијих погледа на свет, а у своје теме уврстио је чудесна Теслина открића и Камијев „Мит о Сизифу”. Зато није тешко чекати да Димитрис Папајоану дође, то очекивање ни ковид не може да обесмисли.

Коментари3
54ee6
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

milena mašić
spektakl, vrhunac umetnosti, dodir s kosmosom, trijumf coveka.... ,zivotna privilegija je tome svedociti
n ercegovac
Neverovatan umetnik. Dovoljno je videti na kojim scenama ili festivalima taj čovek nastup, od Francuske, Italije i Nemačke, preko Amerike, sve do Japana! U pariškom Šatleu smo mu se nadali za kraj januara, ali ti su spektakli takođe odloženi. Lepo je što je Beograd na njegovoj mapi.
Lenka
Beograd nije na njegovoj mapi.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

logo

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља