субота, 06.03.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
четвртак, 21.01.2021. у 22:00 Маријана Авакумовић

Већа шанса да Крагујевац добије нови модел аутомобила

Новоформирани „Стелантис” најављује да ће се до краја године број модела електричних аутомобила са 29 повећати на 39
Радници су јуче престали са радом и неће се враћати на посао до фебруара, али то није ни у каквој вези са штрајком у „Фијат пластици”, која производи бранике, већ са „Фијатовим” планом производње (Фото Танјуг)

Истовремено док Карлос Таварес, главни извршни директор компаније „Стелантис”, најављује да ће ова новооснована заједничка компанија „Фијат–Крајслера” и „Пежоа” посебну пажњу посветити развоју електричних аутомобила и да ће се до краја године број модела на електрични погон повећати са садашњих 29 на 39, радници крагујевачке фабрике аутомобила одлазе на плаћено одсуство. Они су јуче престали са радом и неће се враћати на посао до фебруара, али то није ни у каквој вези са штрајком у „Фијат пластици”, која производи бранике, већ са „Фијатовим” планом производње, каже за „Политику” Саша Ђорђевић, председник синдиката.

– За сада „Фијат пластика” својим штрајком није зауставила производњу у „Фијату”. Шта ће бити у наредном период нико не може знати – одговара Ђорђевић на наше питање да ли је због недостатка браника претходних дана била прекинута производња аутомобила „500Л”.

Наш саговорник каже да на јучерашњем представљању новог бренда „стелантис”, које су и они пратили из Шумадије, нису очекивали да ће децидно бити изнети планови за Крагујевац.

– Обе компаније „Фијат” и „Пежо” имају више од 400.000 радника. Ми се надамо да ће овако велика компанија са огромним тржиштем имати већу производњу и надамо се да ћемо бити део те приче.  Мислим да ће се ово уједињење добро одразити  на нашу фабрику у Крагујевцу. Заједничка компанија има планове да нови модели аутомобила буду хибридни. У Европи се до 2025. гасе дизел мотори, а после тога ће ићи и гашење бензинаца, тако да ће се постепено прелазити на производњу модела на електрични погон – каже Ђорђевић.

Он истиче да је пре неколико месеци и званично поменут „Фијат Србија”. Пјетро Горлие, извршни директор групације „Фијат Крајслер” је прошле јесени послао писмо запосленима у којем им саопштава да после Италије ( у којој су почели да производе електрични модел „фијат њу 500”), долази на ред развој фабрика у Пољској, потом у Србији и Турској.

– Мене искрено радује тај сегмент приче, зато што све то није на дугачком штапу и што се претпоставља да ће бити ускоро. „Фијат” у Пољској тренутно улаже две милијарде евра и после на ред долазимо ми – каже Ђорђевић.

Извршни директор компаније „Стелантис” Карлос Таварес је на јучерашњем представљању заједничке компаније „Фијата” и „Пежоа” рекао да је њиховим спајањем направљен један од највећих произвођача који ће повећати присуство на тржишту. Подсетио је да су групације постигле споразум о спајању у децембру 2019, а да је формално-правно спајање окончано 16. јануара 2021.

Нова компанија започела је трговање 18. јануара на берзама Евронекст (Париз) и Борса Италијана (Милано), а јуче на Њујоршкој берзи.

Заједничка компанија „Фијата” и „Пежоа”, са пројектованом производњом од око 8,7 милиона возила годишње, постаће, по обиму производње, четврти произвођач аутомобила на свету – иза „Фолксвагена”, „Тојоте” и групације „Рено–Нисан–Мицубиши”, а испред „Џенерал моторса”, „Форда” и других светских аутомобилских мегакомпанија.

Компанија „Стелантис” ће обухватити брендове „абарт”, „алфа ромео”, „фијат”, „фијат профешнал”, „крајслер”, „џип”, „ланчиа”, „рем”, „масерати”, „пежо”, „ситроен”, „опел” и друге.

Коментари0
c2625
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

logo

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља