ВАШИНГТОН – Компанија „Боинг” непрописно је тренирала пробне пилоте током поновне сертификације модела „737-макс”, и заједно са Федералном управом за ваздухопловство (ФАА) покушала да прикрије важне информације о трагедијама на летовима ових авиона након којих су приземљени, наводи се у извештају америчког Сената, јавио је Танјуг.
Комитет за трговину Сената САД покренуо је истрагу о тестирању кључног аутоматизованог система безбедности, познатог као МЦАС, током ове године, који је у вези са две авионске несреће на летовима „737-макс” у Индонезији и Етиопији.
Комитет је у извештају од петка закључио да су Федерална управа за ваздухопловство и званичници „Боинга” успоставили унапред утврђени исход теста да би потврдили важећу претпоставку да је људски фактор повезан са временом реакције пилота”, наводи Би-Би-Си.
„’Боинг’ се играо руског рулета са животима људи, званичници компаније непрописно су тренирали тест пилоте у симулацији МЦАС, супротно протоколу тестирања”, тврди се у извештају. Истражитељи су изнели сумње и да ФАА и „Боинг” покушавају да прикрију важне информације које су могле допринети трагедијама на авионима „737-макс”.
Из компаније „Боинг” је саопштено да су наводе одбора схватили озбиљно и да ће их у потпуности преиспитати, а ФАА је у петак негирала своју одговорност и саопштила да пажљиво разматра документ, за који тврди да садржи бројне неутемељене наводе.
Тест система спроведен је у оквиру напора ФАА да се омогући да ови авиони могу поново безбедно да лете. Тест је направљен да покаже колико брзо пилоти могу да реагују на неисправан софтвер.
У новембру је ФАА одобрила повратак модела „737-макс” у авио-саобраћај и летови су настављени у Бразилу компанијом „Гол”, а „Американ ерлајнс” је најавио да ће комерцијални летови у САД на том типу авиона бити обновљени 29. децембра.
Авиони „737-макс” приземљени су широм света у марту 2019. године после две одвојене несреће ових модела, у којима је погинуло укупно 346 путника и чланова посаде.