среда, 14.04.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
понедељак, 14.12.2020. у 22:00 И. Албуновић - Ј. Антељ

Будућност трговине – центри на отвореном

Трговци већ сада прате потребе купаца како би им, када криза прође, пружили нове начине безбедне и опуштене куповине
(Фото EPA-EFE/Rungroj Yongrit)

Ток ове пандемије је и даље прилично неизвестан, али највећи светски трговци и аналитичари тржишта непрекидно прате пулс потрошача, свесни да од тренутка када криза прође морају да буду спремни да им пруже управо оно што очекују. Шта ће то бити, нико поуздано не зна – да ли ћемо се вратити класичној куповини, да ли ће онлајн набавке и даље доминирати или ће потрошачи очекивати нешто треће? Јасно је да морају бити спремни, баш као и сви они који су пандемију тако дочекали и одмах по закључавању преко ноћи прешли на онлајн трговину. Истраживачи америчког „Риџенси центра”, компаније која се бави развојем трговине, кажу да су потрошачи током пандемије поставили другачије приоритете у свим сегментима живота, те да би их, како кажу, правилно „услужили” морају да науче шта им је важно.

Пре ковида били смо сведоци тренда да су потрошачи истицали потребу за комфором, различитим погодностима, снижењима. Али, то више није тако, основа малопродаје у будућности ће бити отворен простор, а то значи центри у којима ће моћи да се безбедно снабдевају и да стекну осећај слободе какву памте пре пандемије, наводе из ове компаније. Они објашњавају да мањи трговци можда неће имати исте могућности као већи регионални и национални трговински ланци, али да би требало да се полако прилагођавају. Невероватном брзином већ су почеле да се развијају дигиталне апликације које ће бити повезане са пос терминалима и које ће обавештавати трговце о доласку купаца.

Власници тржних центара требало би да размисле како боље да искористе паркинг и отворени простор. Сви они који су се добро позиционирали на друштвеним мрежама и који имају добру базу купаца, већ су у предности, наводе истраживачи и кажу да нису изгубили наду да ће купци једног дана поново кренути у класичне куповине, али и да би требало припремити више канала продаје. Између осталог, сигурни су да ће купци бирати најближе тржне центре у којима ће свакодневно осим набавке имати могућност и да се окупљају са пријатељима на отвореном. 

Које радње морају да приме картицу

Плаћање платним картицама постоје доминантан начин куповине у многим држама, док у Србији велики број трговина и даље не омогаћава потрошачима тај избор.

Национална организација потрошача Србије недавно се огласила јер се, како истичу, последњих дана у јавност пласирају потпуно неодговорне изјаве о непостојању обавезе трговца или угоститеља да омогући плаћање платним картицама.

Желимо да обавестимо јавност да постоји пропис који детаљно уређује ову област – Закон о фискалним касама. Члан 6. таксативно наводи делатности које морају да омогуће купцима да плате робу или услугу платним картицама. Без изузетака. Ту су, поред осталих, и трговине које продају храну, пиће, дуван, воће и поврће, бензинске станице, хотели и мотели, и посебно ресторани и слични објекти у којима се послужује храна. Објекти који нуде само пиће (кафићи, барови, дискотеке и сл.) нису обавезни да поседују додатни уређај који служи за плаћање платним картицама, наводи се у саопштењу НОПС-а.

Коментари2
93870
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

mi smo avangarda
jos odkad se kod nas trgovalo na ovaj nacin...benzin,devize,madjarske kobasice...
Епохално
То се зове пијаца, а у средњем веку у доба куге Италијани су на пијацама лансирали тезге 2м широке како би се теже заразили. Носили су крпене маске а они богатији оне са ,,кљуном,, у коме су држали ароматично биље да побије вирусе и наравно карантена је била 40дана за новопридошле....

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

logo

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља