четвртак, 26.11.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
недеља, 25.10.2020. у 22:00 Дарко Пејовић

Инжењери с „икс фактором”

На београдском Машинском факултету отворен је Студентски центар изврсности, намењен креативним академцима који маштају храбрије, мисле шире и виде даље од стандардних наставних програма
Тркачки болид „друмска стрела” на прошлогодишњем такмичењу (Фото „Друмска стрела”)

Свако ко ових дана дође на Машински факултет УБ, може да види како изгледа нова академска реалност. Да не буде забуне – није реч о маскама, мерењу телесне температуре на улазу и дезинфекционим средствима на сваком кораку. Нова реалност је оличена у Студентском центру изврсности (СЦИ), недавно отвореном у склопу обележавања 72. рођендана факултета.

Реновирани простор површине 500 квадрата заједнички је штаб пет иновативних студентских тимова – у области моторних возила, бродоградње, ваздухопловства, роботике и биомедицинског инжењерства. Осим функционалних кабинета, на располагању им је сала за пројекције и кафе-клуб за опуштање и размену идеја, без чега нема креативног процеса. А креативност је нова реалност тржишта рада, које све мање мари за дипломце форматиране у троуглу предавања–учење–испити.

– Најбољи студенти нису нужно они с највишим оценама, већ они који имају својеврсни инжењерски „икс фактор”, способност да маштају храбрије, мисле шире и виде даље. За такве, СЦИ ће бити инкубатор у коме ће од талента и теоријских знања сазревати нове идеје – каже декан проф. др Радивоје Митровић, додајући да ће кроз тимски рад стицати и вештине нужне за успех на савременом тржишту рада. 

– На пример, научиће како да своје пројекте представе, образложе и аргументовано бране. Како да анимирају спонзоре и фирме које ће имати и властити интерес да их подрже – набраја декан Митровић. Како истиче, тимови су отворени и за студенте других факултета, и то не само техничких. Увек су добродошли они који се разумеју у маркетинг, односе с јавношћу, дизајн, правне и економске норме...

– Идеал коме тежимо јесте да се последња година студија у што већој мери преклопи са практичним ангажманом, а не да се дипломци за посао обучавају када се запосле. Зато је важно повезивање с привредом. Кроз ту спрегу се за студенте обезбеђује пракса, а најбољи могу да рачунају и на стипендије – каже наш саговорник.

Пре десетак дана, Машински и Електротехнички факултет потписали су капитално вредан уговор о пословно-техничкој сарадњи с немачком компанијом „Бросе”. Немачки гигант који развија и производи мехатроничке системе за аутомобилску индустрију у Панчеву гради фабрику у којој ће запослити 500 инжењера, а најављено је да ће просечна плата бити око 1.700 евра.

– „Бросе” планира да у Србију осим производње донесе и развојни сектор. То ће бити прилика да се искажу наши најбољи млади инжењери – уверен је професор Митровић.

Сарадња с „Бросеом” подразумева и наставне програме у складу с потребама ове немачке компаније. По истом обрасцу, с Машинским факултетом сарађују компаније „Сименс” и „Цет-Еф”, које у Србији производе делове за аутомобиле, шинска возила и бродове. Колико су велики инострани играчи заинтересовани за образовну базу по својој мери, илуструје пример компаније „Месер”.

На њихову иницијативу, пре 13 година покренут је мастер програм за заваривање и заварене конструкције. Ова немачка компанија је уложила у опремање лабораторија и помогла Машинском факултету да добије међународну акредитацију, тако да заваривачки мастер програм у Београду похађају и студенти из иностранства. Тренутно у Србији нема незапослених инжењера ове струке, а добар део њих је ангажован управо у „Месеру”.

– Поносни смо што кадрови које школујемо брзо стижу до запослења. Али, свесни смо да ћемо се брзо суочити с проблемом како да на катедрама задржимо најбоље, којима иностране компаније нуде одлично плаћене позиције. И то је један вид нове реалности, с којом ће морати да се суочи и академска заједница и држава – закључује декан Машинског факултета проф. др Радивоје Митровић.

Такмичења прохујала с короном

У Студентском центру изврсности највећу традицију и углед има тим „Друмска стрела”. Тркачки болиди које је током десет година осмишљавало и унапређивало више од стотину студената пожњели су мноштво награда и похвала у конкуренцији 600 универзитета из читавог света. Пандемија је одувала такмичарске планове за ову годину, али у „Друмској стрели” верују да ће у оквиру СЦИ додатно усавршити свој девети модел класичног тркачког аутомобила, као и први болид на електрични погон.

Корона је приземљила и тим „Беоавије”, који су 2018. основали полазници Катедре за ваздухопловство. Светско студентско такмичење је требало да се од 22. до 26. октобра одржи у Хамбургу, али је одлучено да се тимови представе у онлајн формату. Тако ће „Беоавија” могућности своје беспилотне летелице „оса” демонстрирати жирију са аеродрома „Раван” код Чачка.

 

Коментари4
b2fb1
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Cvet
Prvi deo. Bio ja na mašincu u petak. Ono kada se ispunjava forma, a u praksi Nigde uputstvo čemu služi ta kamera koja mi ne liči na kameru već vas obezbeđenje neljubazno privodi po hodniku. Onda ako izađete na tri minuta morate ponovo da se merite. Zamislite koliko to usporava protok ljudi na ulazu i izlazu pošto je otvoren samo jedan. A samo nekoliko metara dalje ispred studentske službe oko stotinu (100) studenata stoji na gomili uglavnom bez maske. Rastojanje između njih oko nekoliko milimeta
Rile
Svaka cast za studente i njihove ekstra nastavne aktivnosti. Ne treba zaboraviti i da je ovo malo mazanje ociju jel je poznato da je masinac leglo politikanstva i nepotizma.
Баба
"Изврсност" јер тежак неологизам...што ме плаши. Ако све буде по типу неологизама....
Боба
Оријентацијом на услужне послове у глобалистичкој расподели рада инжењери су углавном постали "вишак" у Србији добар само за извоз нажалост. Последица уништавања домаће производње. Требаће генерације да се ту нешто промени ако већ није прекасно. Оријентација на заваривање у земљи која је некада правила авионе све говори онима из струке. Народ нажалост ништа не схвата чак ни то да су га изневерили они који су требали да буду елита.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља