субота, 24.10.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
среда, 14.10.2020. у 23:44

Расте продаја електричних аутомобила у Европи

(Фото Пиксабеј)

БРИСЕЛ - Електрична возила чинила су осам одсто продаје аутомобила у Европи у првој половини године, што је на таласу подстицаја за куповину отворило пут утростручењу њиховог тржишног продајног удела ове године, показује анализа невладине организације Transport & Environment (Т&Е).

Иако је пандемија новог коронавируса срезала продају аутомобила, порасла је продаја електромобила, које је Т&Е дефинисао као оне које покрећу батерије и хибридни модели.

Тако су електрични аутомобили више него утростручили свој тржишни удео у Европском економском простору (ЕЕА), у поређењу са првом половином прошле године, показују подаци Т&Е-а, преноси Танјуг.

Очекује се да ће се директна продаја таквих возила ове године приближно удвостручити, на милион јединица, наводи се у анализи, преноси „Индекс”.

Повећање продаје Т&Е приписује строжим стандардима за емисије издувних гасова у Европској унији, који су ступили на снагу ове године, те подстицајима за куповину у Немачкој и Француској.

Европско удружење произвођача аутомобила (АЦЕА) сматра да је продаја електричних возила подстакнута националним програмима подршке за подстицање економског опоравка од пандемије ковида 19, али да тај тренд не мора нужно бити дугорочан.

„Тешко је прогнозирати будуће дугорочне помаке у понашању потрошача на основу таквог вештачког раста подстакнутог субвенцијама”, сматрају АЦЕА-ини аналитичари.

Т&Е је апеловао на ЕУ да убудуће постави строже циљеве у смањењу емисија, што би обезбедило истискивање с тржишта модела који знатно загађују околину и њихову замену електричним аутомобилима. Ту се најпре мисли на СУВ-ове, који су, иако „прождиру гориво”, такође повећали свој тржишни удео у продаји, на 39 одсто у првој половини 2020. године.

У међувремену, Европска комисија је зацртала планове за даље пооштравање ограничења емисије угљен-диоксида из аутомобила, као део свог предлога за построжавање климатских циљева ЕУ до 2030. године.

АЦЕА је, пак, саопштила како су креатори тих политика требали ојачати инфраструктуру за пуњење електричних возила и програме подршке, како би возила са нула-емисијама постала приступачнија.

Поред тога што не загађују животну средину, е-аутомобили су и знатно исплативији од класичних бензинаца или дизелаша, мање троше, а и јевтинији су за сервисирање од класичних аутомобила.

Коментари1
69b1e
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Milan Matić
Još samo da se umesto baterija koriste motori sa gorivnim ćelijama, na vodonik, auto bi se vozio skoro za đabe i apsolutno bez zagađenja. Ali ne daju naftaši!

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља