понедељак, 21.09.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
понедељак, 14.09.2020. у 22:00 Ј. Антељ - И. Албуновић

Корона ће креирати куповину у будућности

Крајем године, када се буде највише куповало, потрошачи ће седети углавном испред рачунара и бирати производе на „Амазону”, а инспирацију ће тражити на друштвеним мрежама
(Фото EPA-EFE/Sebastiao Moreira)

Инспирацију ће тражити на друштвеним мрежама, бираће производе по цени, а не по томе да ли су популарни и куповаће производе преко интернета – укратко би гласио доминантни начин куповине ове зиме. Према истраживању „Базар војса”, који је анкетирао око пет хиљада потрошача широм света у потрази за одговором какве ће куповне навике имати ове зиме, 49 одсто је изјавило да се поздравило са одласком у продавнице. Они купују искључиво преко интернета.

У Великој Британији је тај проценат још већи, показало се да је тренуно 58 одсто купаца више ни не иде физички у радње и све куповине обавља онлајн. Анкета је показала да је 44 одсто испитаника потпуно променило планове и потрошњу на одмору, највећи део није ни отишао на планирана путовања. Није неочекивано да се већина купаца под овако вандредним околностима одлучи за онлајн трговину, посебно што је она и пре пандемије била развијена, али је изненађујуће да је више купаца који ће производе бирати по цени, а не по рецензијама или искуствима који се могу пронаћи на друштвеним мрежама.

Само 31 одсто испитаника је изјавио да ће се приликом куповине и даље ослањати на позитивне оцене, док ће остали више веровати новчанику. И док је у Британији седам одсто купаца који приликом одабира производа верују искључиво позитивним рецензијама уместо оцени произвођача, у САД-у и Француској је таквих 17 одсто. Истраживање је показало да ће ове зиме, када се обављају и највеће куповине због празника, „Амазон” бити кључни сајт за потрошаче, јер га 57 одсто купаца користи као инспирацију за поклоне, а 74 процента испитаних планира да купује на амазон тржишту. Када је реч о млађој генерацији, 46 одсто анкетираних је изјавило да је „Инстаграм” најутицајнији извор за проналажење најприкладнијег, па и најпопуларнијег поклона. Ипак, „Фејсбук” је и даље најпопуларнији за то, мада је суштина у ствари у томе да ће већина инспирацију тражити на друштвеним мрежама.

Аутори ове студије која је показала да се навике потрошача увелико мењају у складу са епидемиолошком ситуацијом, изјавили су да је „Амазон” постао много популаран током пандемије, јер се све више људи окретало куповини путем интернета. Обим овог тржишта има огромну предност у односу на конкуренцију, због чега се популарни брендови окрећу другачијем пословању покушавајући да поврате купце. Са млађима је то тешко, јер се они идентификују са брендовима и слепо прате трендове, па се многи водећи трговци окрећу старијим потрошачима не би ли задобили њихово поверење. Није сасвим јасно на који начин ће то чинити, па чак и шта могу да понуде што би старије купце навело да изађу из својих домова и као некада шетају по радњама и траже робу на попустима. Готово незамисливо у овом тренутку. 

Коментари2
42a86
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Betty Boop
S obzirom da isporuka kupljene robe, narocito ona preko Amazona, vrlo cesto ne stigne ili mnogo kasni, ipak ce ljudi na kraju pozeleti da odu do radnje i probaju, opipaju i vide ono sto kupuju.
Zaza Gabor
Nece biti tako ,ici cemo u soping,druziti se,posećivati se,smejati se,Da vidi da to neko zabrani,bice onda zaista previse.Vratimo se lepo mirno na staro,bez mnogo buke i talasanja.Ionako je vec previše.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља