понедељак, 28.09.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
четвртак, 13.02.2020. у 08:08

Метро, тунели и нови мост саобраћајни приоритети

Градска железница смањиће саобраћај у центру града за приближно 30 одсто
Гужве на и Бранковом мосту и „Газели” смањиће нови Савски мост јер ће саобраћај директно ићи у тунел испод центра града (Фото А. Васиљевић)

Метро, два тунела у центру и мост на Ади Хуји инфраструктура је коју српска престоница тренутно нема, али коју би требало да коначно добије у предстојећим годинама. О овим пројектима већ дуже се прича, израђује се документација за њих, али и даље нема конкретних радова на терену. Да је ова инфраструктура у врху приоритета за град, још једном је указао Горан Весић, заменик градоначелника, који је учествовао на Пeтој српској кoнфeрeнциjи o рaзвojу нeкрeтнинa и инфрaструктурe у хотелу „Метропол”.

– Београд је једини град ове величине у Европи чији је основни подсистем јавног саобраћаја аутобуски, јер нема града те величине без градске железнице и метроа. Зато су нам та два пројекта најважнија – метро, чија ће вредност бити између 3.800.000.000 и 4.000.000.000 евра, и градска железница, где планирамо да у нередних пет година изградимо 186 километара. Метро и градска железница смањиће саобраћај у центру града за приближно 30 одсто – истакао је Весић.

Он је подсетио и на пројекат изградње два велика градска тунела, од којих ће један почињати код Економског факултета, а завршаваће се код Панчевачког моста.

– Други тунел повезаће Мост на Ади са Аутокомандом, што ће знатно смањити интензитет саобраћаја у том делу града. Такође је важан и нови Савски мост који ће смањити гужве на „Газели” и Бранковом мосту јер ће саобраћај директно ићи у тунел испод центра града. Поред тога, расписаћемо и тендер за речни превоз који ће повезати Обреновац, Гроцку и Земун, а 2021. године радићемо и Мост на Ади Хуји, чија је вредност око 220.000.000 евра. Између Моста на Ади и Моста на Ади Хуји радимо унутрашњу обилазницу са четири траке – подсетио је Весић.

Други човек главног града осврнуо се и на изградњу канализационе мреже и навео да се годишње сипа 60.000 олимпијских базена фекалија у Саву и Дунав.

– То морамо да решимо изградњом велике фабрике за прераду отпадних вода. Ова фабрика обухватиће око 1.500.000 становника и када је завршимо укинућемо око 80 директних излива у реке. То је цивилизацијски важна ствар, као и Депонија „Винча”. Следећи корак је и изградња 17 рециклажних дворишта и сортирнице за отпад, приближне вредности од 60.000.000 евра – истакао је Весић.

Важан пројекат, како је додао, јесте „Паметан град” у оквиру кога се ради и семафоризација 300 раскрсница и „паметно” управљање њима. Тиме ће се смањити загађење и убрзати проточност саобраћаја.

Д. А.

Коментари26
d6946
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

дрвена пропаганда
Развијена градска железница би могла много да ублажи загушеност саобраћаја, али, авај, они су управо скинули ПОСТОЈЕЋУ пругу од Дунав станице до Сајма, коју је само требало обновити и понегде евентуално укопати у земљу. То би била одлична и јефтина замена за метро у појединим деловима града, која би све време радила на већем делу, а негде морала да се догради. Тако, ово је шупља прича. Ништа од подвожњака на НБг, од петље код Петловог брда, од најављених кружних токова, од проширењ улица ...
Stići će, dok kažeš metro
Zamalo pa da ozbiljno uzmem u razmatranje članak. A onda sam se setio da su pred izbore brojevi i obećanja toliki, da ljudi pomisle, ako od ovoga bude tačno samo 10%, biće nam sjajno. Naravno, interesantan je period od 5 godina. Ako se iko bude setio iduće godine u ovo vreme o čemu je pričano na Petoj konferenciji, biće ravno čudu. Što ne rekoše šta su pričali na četvrtoj, pa da se vidi šta je urađeno. Ovako, otvorte se usta pa pričajte, ništa ne košta a lepo zvuči. A g. Vesić je već legenda Bg
p.kostić
ježeći se i zgražavajući čitam ove pakosne i zlurade ''komentare'' i pitam se ko su ovi ''rodoljupci'' koji očigledno jedva iščekuju propast?ali, evo i ova vlast nedemokratska koju toliko mrze pružiće im pravu priliku da je na predstojećim izborima sruše (imaju čak i onaj popust od 3 posto iznad cenzusa). Možda će oni izgraditi neki novi Bgd, po uzoru na Čačak? Hoće li ikada prestati ovo međusrpsko gloženje koje traje od Nemanjića?
Piglet
...nijedna rekonstruisana ulica nije funkcionalno kvalitetnija, tramvaj ostao bočno, nema pravih bici staza, smanjen broj parking mesta...kratko rečeno šminka-povod za akviziciju narodnog novca. U redovno održavanje se ne ulaže ni dinar:parking mesta po NBGD-u upropašćena zbog neadekvatnog izbora drveća čije korenje diže parkinge.Odviknut narod od koriščenja tramvaja jer ulice kud ide su zatvorene godinama, ukidanje trolejbusa, novi GUP iz 2016 kojim je dozvodljena visoka gradnja gde nikad nikad
Piglet
Aimo malo prvi razred: Država/Grad/lokalna samouprava je delegirana od strane naroda da u JAVNOM interesu upravalja narodnim novcem od poreza! (ne u privatnom, kao što je sada slučaj). Trenutna vlast investira narodne pare u sa ciljem akumulacije privatnog kapitala. Kako drugačije objasniti da se petlja Petlovo brdo gradi od 2012, da smo za studiju opravdanosti kružnih tokova dali 10milona dinara a da nije izgradjen nijedan, da sve rekonstrukcije ulica su samo šminka da ništa efektivno nismo ...
Прикажи још одговора
bla
Mene samo zanima da vidim kako ce da kopaju tunel od ekonomskog do pancevca. To je centar grada, pa ne mogu jedno brdo u klisuri da izbuse bez posledica a hoce da izbuse stari beograd direktno kroz centar. Hahahahaha
srbad
Prazna obecanja pred izbore a u isto vreme ne mogu zavrse rekonstrukcije ulica u razumnom roku.
StaTeBriga
Pa ne zavrsavaju oni rekonstrukcije vec privatne firme koje su prihvacene na tenderu. Upotrebite mozak ako ga uopste imate!

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља