четвртак, 20.02.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 22:54

Само четири трамваја на редовној траси

Вишемесечним изменама обухваћено чак осам трамвајских линија, петнаестак градских и више приградских. – Најдуже ће се чекати на повратак трамваја 2, 5 и 10 који су укинути половином прошлог јуна
Аутор: Дејан Алексићсреда, 22.01.2020. у 11:23
Мост на Ади (Фотографије Д. Алексић)

Од 12 стандардних трамвајских линија на редовној траси тренутно су само 6, 12, 13 и 14. Сви остали су укинути, преусмерени или су део стандардне трасе одређених трамваја наследиле привремено успостављене линије као што су трамвајска 3Л1 и аутобуске 3А и 5А. Разлог за тренутну, али вишемесечну тектонску промену у трамвајској мрежи јесу радови на великим инфраструктурним градилиштима, пре свих предуга обнова саобраћајница од Рузвелтове до тврђаве и реконструкција Савског трга.

Због прве обнове, трамваји 2, 5 и 10 требало је да буду укинути до пред крај децембра, али шинска возила са овим ознакама, која су престала да возе путнике половином јуна, на старе трасе се неће враћати барем до августа. У преводу, ове важне линије које су користили многи Београђани више од годину дана неће постојати на мапи градског превоза. Да ће тако бити могло се наслутити месецима уназад, али тек недавно је обзнањено да Београђани на ове трамваје неће моћи да рачунају до дубоко у лето. Главна препрека за њихово враћање је реконструкција Улице цара Душана која је пролонгирана за пролеће јер док се она не заврши и не уграде се нове шине и у њој, ни линије 2, 5 и 10 не могу да функционишу нормално. Као једина замена месецима је аутобус 5А, али проблем са њим је што не покрива стару трасу трамваја 5.

Велика преусмерења ће донети, уколико коначно почне дуго очекивана реконструкција Улице кнеза Милоша, градња новог савског моста

До касног лета ни преусмерени аутобус 79 неће се враћати на стару трасу. Али, добра ствар је што ова линија ипак, за разлику од трамвајских, како-тако функционише и аутобус делимично иде старом путањом.

Радови на Савском тргу, иако дотичу знатно више линија јавног превоза, за сада нису проузроковали привремено укидање ниједне, али су знатно пореметили свакодневицу Београђана који овај део града не могу да заобиђу. Најосетније промене због радова, који првобитно није требало да изазову веће измене у мрежи јавног превоза, осетили су путници на линијама 7, 9 и 11. Ове линије „замениле” су мостове, па тако тренутно „седмица” и „деветка” иду преко Моста на Ади, а „једанаестица” некадашњом трасом преко Старог савског моста. Критика и жалби грађана на ову измену је више, а главне су то што сада трамваји 7 и 9 путују пола сата дуже него стандардном трасом. Како путници наводе, некако би и то поднели да су убачена додатна возила на овим линијама.

– Не могу да се правдају да немају довољно трамваја ако знамо да тренутно не возе 2, 5, 10… Па где су сва та возила? – упитао је суграђанин Марко Новаковић који се јавио нашој редакцији.

Друга замерка грађана је што, нарочито у шпицевима, линије 11 и 95 не могу да надокнаде недостатак „седмице” и „деветке” од Ушћа до Блока 42. „Једанаестица” јесте појачана са неколико додатних возила, али како путници кажу, то се не осети јер је на линијама 7 и 9 било знатно више трамваја. Да ли надлежни планирају нешто да преузму по овом питању, јер је реч о измени која ће трајати најмање до 30. марта, а могуће и дуже, не знамо. Јер на упит који смо послали прошле седмице нисмо добили никакав одговор из Секретаријата за јавни превоз.

Радови у Савској

Радови на Савском тргу на неколико месеци променили су и трасе десетак градских и више приградских аутобуса. Градске линије трпе најмање због ове обнове јер је њихово крајње одредиште померено у улице иза самог трга. Много веће питање за путнике који користе ове линије јесте где ће убудуће бити њихова окретница, јер она која је постојала пре радова на Савском тргу, после његове реконструкције више се неће враћати на ту адресу. Као нови трајни терминус за аутобусе који су пре радова годинама окретали на Савском тргу већ дуже се спомиње зона око Мостарске петље.

Путници приградских аутобуса требало би полако да се навикну на стајалиште у Улици Николаја Кравцова јер је све очитија намера надлежних да се приградски и међуградски аутобуси убудуће крећу искључиво овом улицом и Булеваром Вудроа Вилсона.

Великим изменама у јавном превозу овде не би требало да буде крај јер је најављен и почетак градње новог савског моста и реконструкција Улице кнеза Милоша. А када то крене, неће бити избора јер ће сви трамваји који иду ка Новом Београду морати да се преусмере на Мост на Ади. Онда ће морати и да се нађе квалитетно решење и за потез од Ушћа до Блока 42 који ће због радова на новом мосту остати без трамваја.

Када је реч о обнови Улице кнеза Милоша, то ће пре свега утицати на тролејбусе 40 и 41 и на градске аутобусе који годинама пролазе овом саобраћајницом. Ипак, почетак радова на мосту, а пре свега оних у Кнеза Милоша, тешко је очекивати пре завршетка Савског трга јер ће нове саобраћајнице сигурно послужити као алтернатива. Пошто би преуређење трга требало да буде окончано у току пролећа, то значи да, ако се у Кнеза Милоша заиста буде мајсторисало ове године, то мајсторисање неће кренути пре друге половине 2020.


Коментари8
b1d55
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

veselnik
Beogradjani ne treba vise da brinu, tramvaji 7, 9 i 11 ove godine prestace da prave probleme prelaskom preko mostova. Stari Savski most seli se u park, a nove sine preko Mosta na Adi moraju da se komplet zamene, sto je vec u "ugovaranju" sa izvodjacima prethodnih radova - zbog loseg projekta. Detalji su objavljeni jedino u Politici, ali je sve brzo zataskano.
Iva
U čemu je tačno problem sa 2, 5 i 10? Što neće da postave infrastrukturu? Koliko sam ja videla, šine su gotove na celom do sada urađenom potezu? Što ih ne bismo imali makar malo, dok ne počnu radovi u Cara Dušana? Dvojka može uvek da okrene na pristaništu.
Зоран Чачак (пишимо ћирилицом)
И док се то не уради, путнике ће превозити дрндави аутобуси, који пурњају као да иду на угаљ. Али, драги моји Београђани (којима бих ја доделио Орден Јунака Космоса), није загађење ваздуха настало од тих шадрња, него од аутомобила, чији је велики број резултат нашег незадрживог срљања у напредак Златног доба! Добро... мора нешто да дими и из Јовањице...
Aranđel Mihajlović
Zaista je neshvatljivo zašto nisu pojačane tramvajske linije 7 i 9 jer su van upotrebe tramvaji 2 , 5 i 10 . Ova vlast za 8 godina nije kupila nijedan tramvaj pa su sve linije proređene rashodovanjem najstarijih crvenih tramvaja . Zašto se ne izvode radovi u ,, 4 zelena bulevara '' kada zime i nema . Ne žalim da mislim da je to zbog toga što su na jedinoj opzicionoj opštini , ali ...
Драган П.
Па и 9 иде на Вождовац!
Препоручујем 4
Јованка Вождовчанка
Па, ваљда је нормално да се оних 8 трамваја са линије 10 преусмери на линију 14, на којој има око 6 возила. Ваљда и Вождовчани имају право да дочекају трамвајски превоз, или је то право у овом граду резервисано, углавном, за Новобеограђане?
Препоручујем 6
Predrag
Na žalost, Beograd je izgubio svoje istorijsko sećanje. Ceo grad se preuredjuje kao da nema nasledja.
артиљерац
Има изрека:Дошли дивљи,истерали питоме.
Препоручујем 38

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља