уторак, 28.01.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 15:15

Ваздух у Београду недељама прекомерно загађен

уторак, 14.01.2020. у 15:23
(Фото Бета)

Загађеност ваздуха у престоници недељама уназад је прекомерна, а у Градском заводу за јавно здравље кажу да се квалитет ваздуха мери и мења на сваких сат времена, па је тако, на пример, данас у 11 часова био добар, док је у 14 часова оцењен као прихватљив.

Значајније погоршање квалитета ваздуха и данас се очекује у време саобраћајног шпица, казао је Танјугу помоћник директора за екологију у Градском заводу за јавно здравље Београд Славиша Младеновић, наводећи да су поред саобраћаја, примарни извори загађења у Београду индивидуална ложишта и велике термоелектране у околини.

„Прилично је јасно да приликом интензивног саобраћаја у шпицевима долази до битног погоршања квалитета ваздуха, а све то треба повезати са чињеницом и да квалитет ваздуха зависи од метеоролошких прилика”, казао је Младеновић.

Како је објаснио, уколико су метео прилике специфичне, онда долази до погоршања квалитета ваздуха због тога што се задржава загађење у нижим слојевима атмосфере.

Према његовим речима, Градски завод више деценија прати загађење ваздуха на територији Београда и поређењем резултата од пре 10 или 15 година, није уочено да је квалитет ваздуха гори него што је био тада.

Загађен ваздух на више начина утиче на здравље грађана, пре свега на респираторни систем, али и на кардиоваскуларни систем у неком дужем временском периоду, испричао је Младеновић и додао да тај утицај зависи пре свега од дужине излагања организма аерозагађењу.

Због загађености ваздуха представници опозиционог Савеза за Србију затражили су да се хитно прогласи ванредна ситуација у Београду, а да се због игнорисања ситуације „која има директан и погубан утицај на здравље људи”, између осталих, смени и директорка Завода Душанка Матијевић.

(Фото Н. Неговановић)

Младеновић објашњава да Градски завод само мери индекс квалитета ваздуха и информације о томе даје грађанима уз препоруке о понашању на свом сајту беоеко.ком.

Такође, обавештавају и Секретаријат за заштиту животне средине у складу са договореним обавезама према Граду.

„Пратимо квалитет ваздуха и то је наша обавеза. Као здравственим радницима, наш посао је да сугеришемо грађанима начине понашања. Ми смо на услузи и градским и републичким властима да пружимо сугестије у ком смислу треба размишљати да се поправи квалитет ваздуха и то и чинимо”, казао је Младеновић

Истакао је да Градски завод за јавну заштиту нема никакву одговорност када се ради о изворима загађења, о утицају на квалитет ваздуха, мерама које се спроводе, јер нису доносиоци одлука, већ само предлажу могућа решења, од којих је једно и то дугорочно да се 300.000 индивидуалних ложишта у Београду повеже на систем даљинског грејања.

Због прекомерне загађености ваздуха у Београду, али и у другим градовима Србије, заштитник грађана Зоран Пашалић покренуо је јуче, на сопствену иницијативу, поступак контроле Министарства животне средине.

Такву меру образложио је тиме што то Министарство, али ни други надлежни државни органи, нису предузели, нити су спровели иједну конкретну меру за решавање проблема загађености ваздуха.


Коментари16
b0693
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Pavle
Na stranim sajtovima se vidi alarmantno zagadjenje u Beogradu i nekim drugim gradovima. Jedino se zeleni mirijevsko zeleno brdo, ali ne zato sto nije u smogu vec zato sto stanica ne meri sve cestice :). Posto ce t i dalje biti oko nule do 5 i bez vetra, sto pogoduje isparavanju gde vlaga vezuje cestice cadji, treba uvesti vanredno stanje i par dana rada samo za dezurne sluzbe. Automobili uveliko doprinose zagadjenju. A cestice pored sumpora itd. sadrze teske metale i destruiraju resp. sistem
Dule Astro
"Према његовим речима, Градски завод више деценија прати загађење ваздуха на територији Београда и поређењем резултата од пре 10 или 15 година, није уочено да је квалитет ваздуха гори него што је био тада." Ovo je laž. Postoje podaci gde se vidi da vrednost PM10 skače iz godinu u godinu.
Sugradjanin
Samo jedno pitanje za sve sto kukaju na vozila i pompu ovoliku oko istih. Jeste li svesni u kom procentu vozila ucestvuju u ukupnom zagadjenju u srbiji?!? Ili se prica da bi se nesto reklo. Imate zvanicno na sajtu pa pogledajte. A realno u Srbiji je problem drzava koja nije vec skoro ceo vek ni dinar ulozila da se resi sistem grejanja Pa fabrike, recimo u Pancevu, Boru itd. Gde je ne samo zimi kad se lozi vec preko cele godine kriticno. E sad jos jednom koliki je procenat udela vozila?
Stići će, dok kažeš metro
Svojevremeno kupio "nov" polovnjak. Benzinac. Vrlo brzo ugradio TNG. Izračunao da se isplati ako odem do CG i nazad i još malo po kraju. A i ekološki je... I tako i učinih. Ali se nakon par godina država setila da cenu od 25 dinara litar digne u vis, jer je zimski period, a u proleće cenu ne vratiše. Pa atesti, (celodnevni izlet do Vinče) pa servisi, pa poskupljenje, pa ponovo atesti, servisi i pomislih: vreme je za dizel. I tako i bi, i tako i osta.
Francesco
Samo nedeljama? Ništa ponedeljcima, utorcima, sredama...? Šalu na stranu, vreme je za par - nepar, pa nisu Komunisti bili ludi kad su uveli tsj zakon koji nije imao veze sa navodnim nestašicama nafte već isključivo sa ekologijom. Kratke ste vi pameti.
Dzole
Duhovito. Tada je bilo automobila maltene manje nego sada elektricnih trotineta, u sta se mozete uveriti i po starim fotografijama. U vreme SFRJ bila su ogranicenja uvoza benzina, kafe, farmerki i svake druge robe - da ne bi dragocene devize otisle put inostranstva.
Препоручујем 12

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља