четвртак, 01.10.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
понедељак, 13.01.2020. у 13:51
ПОТРОШАЧ ПИТА

Пензионер сам, не трчим маратон

(Фото Пиксабеј)

Шта да радим уколико трговац одбије рекламацију уз образложење да је у питању физички или механички квар. За патике које сам купио у августу прошле године већ два пута су ми одбили рекламацију, уз тврдњу да су установили да сам их погрешно носио. Пензионер сам, не играм фудбал, не трчим маратон, па шта сам могао да радим да поцепам патике после три месеца од куповине. И то није једини пример, дешава се то и с техничким уређајима, у образложењу одбијене рекламације на производ стоји да је реч о влази у уређају и да се рекламација одбија.

ОДГОВОР:

Пракса је трговаца да рекламације уважавају само када није у питању физички квар или оштећење, како би се оградили од злоупотребе потрошача. Дакле, ако је у питању физичко оштећење робе или неки други вид потрошачевог утицаја на неисправност, трговац није у обавези да прихвати рекламацију.

Ситуација је доста компликована, јер је ваша реч против њихове и неопходно је вештачењем доказати спорне чињенице и, у зависности од налаза, остваривати право из гаранције. Можете изабрати судског вештака са списка на сајту Министарства правде, однети у други овлашћени сервис или однети код неког од професора стручних за ту област на Машинском факултету како бисте добили независно стручно мишљење о узроку неисправности. Уколико се утврди се ради о неквалитетном уређају, а не о неправилном руковању и одржавању, постоји законска обавеза трговца да прихвати рекламацију.

Одговара редакција Потрошача

 

Коментари2
7ec04
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Живко(пиши ћирилицом)
У суштини ,ми смо тржиште које је преплављено највише робом сумњивог квалитета. Један од разлога је, што смо као потрошачи, ниског стандарда (малих примања, којим се, инвеститорима хвалио и наш председник).Неки од следећих разлога је и слабо праћење промена на тржишту, а од стране законодаваца, а даље и ментални профил нам је необичан(''шта ће ми фискални рачун-коме то треба'' и сл)- па нам се стално догађају проблеми, уместо да их дочекујемо спремни....
Miha
I tako dolazimo do besmilice zvane Udruženje za zaštitu potrošača. Ničemu ne služe i ništa ne rade, osim da vas ubede da dignete ruke od žalbe, pošto će vas više koštati žalba od proizvoda. Udruženje za zaštitu prodavaca bi bio mnogo prikladniji naziv za njih.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља