понедељак, 18.11.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 20:03
ГУЖВЕ НА СЛАВИЈИ

Четири возила за минут, а сва крцата

Укидање троле 19 и скраћена траса линија 21 и 22 проузрокују константну преоптерећеност линија 22А, 29 и 31. – Јуче у 10.58 наишла два зглобна аутобуса и две троле и ни у једном од њих није било места
Аутор: Дејан Алексићпетак, 08.11.2019. у 12:00
(Фото: Д. Алексић)

Данима се путници са линија 21, 22, 29 и 31, као и они који су остали без троле 19 жале на несносне гужве у возилима која Београђане превозе од Славије до Студентског трга. Кажу, откако је укинута „деветнаестица” и откако су трајно скраћене линије 21 и 22, путовање тролом 29, локалним аутобусом 22А и аутобусом 31 постало је неподношљиво.

Да ли је баш тако или Београђани мало претерују, проверавали смо јуче на потезу од Славије до најужег центра града. На жалост надлежних, који желе да одједном промене крвну слику превоза у центру, грађани не претерују. Тренутна слика са Славије може се сажети у речима једног од путника који је јуче чекао везу до Теразија.

„Господо градски оци, овај нови распоред линија вам ништа не ваља.”

Идеја надлежних за јавни превоз о новом режиму линија у централној зони можда и није лоша, али како је спроведена без најаве и консултација са грађанима, њена примена у пракси за сада је лоша.

До и од Славије из правца центра грађане сада превозе аутобуси 22А и 31 и тролејбус 29. Од Славије ка периферним насељима, од некадашњих линија које су спајале центар и овај градски трг сада иду 21, 22, 29 и 31. На први поглед то и даље није мало линија, али у пракси ово не изгледа најбоље.

Репортер „Политике” ситуацију на терену јуче је анализирао између 10.30 и 11.30 часова, када није такозвани саобраћајни шпиц. На први поглед личило је да грађани мало претерују, да и није критична ситуација. Троле и аутобуси наилазе из свих праваца, на станицама се сваког часа смењују путници. Али, када смо стали на стајалишта која су нас нарочито занимала, а која се тичу везе Славија – центар, слика се очас посла променила. Путници су и те како у праву. Ка центру иду аутобуси 22А и 31, као и трола 29. али на овим линијама, које су и пре ових измена биле оптерећене, сада је вожња неподношљива. Проблем ствара и што су њихови поласци међусобно неусклађени.

Око 10.30 сати, у року од два-три минута, наишле су троле 21 и 22 које путовање сада завршавају на Славији, код паркинга прекопута хотела „Славија”. Путници који су из ових крцатих тролејбуса изашли трчали су да што пре пређу пешачки прелаз у Београдској и преседну на линије 22А, 29 и 31. „Тридесет кец” и једна трола 29 су им отишли испред носа, а једна „двадесет деветка” се убрзо покварила недалеко од стајалишта где се преседа. На срећу, наишао је локалац 22А, али како је овај соло аутобус требало да прихвати већину путника из крцате троле, брзо се и у њему створила гужва.

Неки минут касније наишла је нова тура трола из правца периферије, као и још један аутобус 22А. Слична слика, али ако је нешто било за похвалу, то је што 22А колико-толико заиста поштује ред вожње, односно интервал долазака је између пет и седам минута.

Нешто после 10.40 часова на Славију је стигла још једна трола из правца периферије, а из супротног смера наилазио је аутобус 22А. Када су га угледали, путници из троле појурили су преко Београдске да га ухвате. Убрзо су схватили да са овим новим кинеским аутобусом нешто није у реду. Стао је прекопута хотела и није се мицао. Иза њега је наишла још једна трола са новим „контингентом” путника који су желели да преседну ка центру. Аутобуса 31 и троле 29 ни на видику. Није било ни аутобуса 22А. На стајалишту код Митићеве рупе пише – 31 пет станица, 29 пет станица. Око 10.50 сати коначно је стигао аутобус 22А, у који су се гурали да уђу сви путници из две крцате троле. Већи део, попут сардина, успео је некако, али део путника ипак је остао на станици. Тачно у 10.58 појавиле су се једна за другом две „двадесет деветке”, а одмах иза њих и две „тридесет јединице”. Чинило се, коначно ће сви путници наћи места ка центру. Али, како су поласци међусобно неусклађени, у сва четири возила била је гужва, човек преко човека. Путници ка центру некако су се попаковали. Репортер „Политике” ушао је у последње возило у реду, зглобни 31. И у њему је била несносна гужва. И било је претопло.

„Господине, извините, је л’ овај аутобус коначно стаје на Студентском тргу?”, упитала је средовечна путница старијег Београђанина.

„Требало би, то је последња измена, али узмите то са резервом, пошто трасе мењају на недељу дана”, узвратио је господин.

„Ово је страшно. У које год возило да се уђе, гужва. Уместо да купују још возила, они ките град”, укључила се у разговор жена која је стајала до ово двоје путника.

„Шта ћете, госпођо, мора да се улепша град због туриста”, иронично је додао старији Београђанин док је аутобус каскао ка Теразијама.


Коментари18
8f370
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

John Rudich
Није ме јасно зашто здрави или млади људи (и жене) „хватају“ икакав превоз од Славије до центра града. Та дистанца, ако се добро сећам, није дужа од 2 километра. То ти је 20ак минута хода.
Ivan Grozni
Браво! А тек ови што иду превозом са Бањице до Аутокоманде, а оно све низбрдо! Не треба више од 30так минута пешке! А о овима што беспотребно закрчавају мостове преко Саве да и не причам. Зар није боље укинути линије ГСПа које иду преко мостова, и тако одтеретити саобраћај преко њих? Лепо сместити окретнице са сваке стране моста, а сам прелазак реке не траје дуже од 10так минута пешке! Ем је здраво, еколошки, и приде смањује саобраћајне гужве на мостовима!
Препоручујем 5
Саша
Ако вам је за утјеху, ни у Сарајеву није ништа боље.У шпици се у возило може ући на почетном и, евентуално, на сљедећем стајалишту.На осталим стајалиштима 50-100 душа чека,али ући не може.Да не говорим да су, осим 30-ак скоро купљених аутобуса, сва остала возила старија него београдска, али су најпоузданији трамваји који су главним бх градом крстарили прије рата.
Александар Михаиловић
Ово јејош један резултат незнања, неспособности и некомпетентности оних који су такву сулуду одлуку донели, једнаку свему што је рађено, од музичке фонтане, платоа на Славији, Трга, улице 27.марта,.. то су исти они који више од 20г не могу да заврше ж.ст. Прокоп а хоће милијарде да дају за метро. Нисам сигуран у безбедност гондоле коју планирају ни било чега што раде. Ако је квалитет и БГ на води на том нивоу плашим се да ускоро не буде испод воде. Битне су провизије и трошкарења пара породиља.
Ivan Grozni
Овај народ никако да схвати да живимо у капитализму и да се више не подразумева да јавне установе а приори раде у интересу грађана, већ да се понашају крајње тржишно - идемо до граница подношљивости не би ли уштедели. Ако грађани желе бољи превоз крајње је време да се угледају на људе са запада - протести, бојкот институција, петиције, смене власти итд. То је као и када вам произвођач чоколаде сваких 6 месеци смањи грамажу табле за 5 грама - наставља све док људи не престану да купују!
Marko
Javni gradski prevoz je poput onoga koji smo imali u vreme sankcija medjunarodne zajesnice 90-ih. Sada nam sankcije nije uvela medjunarodna zajednica vec gradska uprava.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља