уторак, 12.11.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 22:55

Изненађења у јавном превозу – скраћене трасе линија 21, 22, 43 и 96

Надлежни се правдају захтевима Београђана. – Ово личи на увод у гашење терминуса Студентски трг и Трг републике Следи ли убрзо гашење окретнице
Аутор: Дејан Алексићсреда, 06.11.2019. у 11:16
Следи ли убрзо гашење окретнице (Фото: Д. Алексић)

Шок за шоком погађа ових дана Београђане који се возе јавним превозом. Звездарци, Палилулци и Старограђани остали су без линије 28, житељи Коњарника без линије 19, а они који путују ка Учитељском насељу и Крушевачкој немају директну везу до Трга републике и Студентског трга јер су скраћене линије 21 и 22. Али, свима њима, иако им то не значи пуно, барем је још у петак стављено до знања да морају да рачунају на ове трајне измене.

Већу непријатност доживели су становници Котежа и Борче, када су тек од возача на линијама 43 и 96 сазнали да ови аутобуси не иду до Трга републике, већ само до Панчевачког моста.

Јер, док су новине за линије 19, 21, 22 и 28 објављене јасно на сајту града 1. новембра, за линије 43 и 96 та информација је изостала. Појавила се тек само на сајту ГСП-а, али и ту не видљиво, него у одељку који само упућени могу да нађу.

Грађани се питају коме је пало на памет да се тако невешто игра линијама, које су, иако нередовне, ипак биле важне. Јер, сада ће сви они који су до центра ишли аутобусима 43 и 96 морају да преседају на линије 35 и 95 које су и без овог додатног оптерећења биле крцате.

Секретаријат за јавни превоз одговара – управо грађани су тражили све ове измене.

– Што се тиче линија 43 и 96, секретаријат се консултовао са представницима општине Палилула који су предложили да оне остану на окретници испод Панчевачког моста уз оправдање да то одговара већини грађана. Иначе, линија 43 је са окретнице на Новом Београду скраћена првобитно на Трг републике управо на захтев Удружења грађана Котеж који су тада првобитно захтевали да се ова линија скрати на Панчевачком мосту – навели су у секретаријату, али су избегли да прецизирају да ли су ово трајне измене.

Тешко је поверовати да су Београђани који су користили старе линије 19, 21, 22, 28 и 96 тражили нешто од чега ће имати искључиво штету, али када је реч о линији 43, речи надлежних и нису потпуно без основа.

Ако се погледа интернет страница Удружења грађана Котеж, врло брзо се схвата да Котежани више личе на рогове у врећи. Живо се води расправа о томе да ли треба да се врати аутобус 43 до Трга републике или до Ушћа или да остане код „Панчевца”. Чини се да ће превагу ипак однети „лоби” који се залаже за хитно враћање ове линије до Трга. На фејсбук страници удружења организовано је и гласање где је та идеја однела убедљиву превагу. Осим тога, једна од последњих вести са те странице јесте и да је удружење од председника општине Палилула Александра Јовичића добило уверавање да ће наредног уторка 43 бити враћен до Трга републике.

– По његовим речима, ово садашње измештање линије до Панчевачког моста било је привремено решење – наводи се на фејсбук страници удружења.

Старо стајалиште на новом тргу

Ово отвара питање ко не говори истину јер и секретаријат и Котежани тврде да су уверавања добили од представника највеће градске општине.

Од овог је ипак много важније што су се тектонске промене догодиле на шест прометних и важних градских линија чије трајно укидање и скраћивање је исто тако тектонски пореметило свакодневицу више хиљада Београђана.

Надлежни упорно уверавају да су овај корак предузели после озбиљних анализа и разговора. Али, иако смо затражили да нам доставе прецизно које су анализе показале да су овакве промене неопходне, они то нису учинили. Изостао је и одговор на питања да ли је ово увод у годинама најављивано гашење окретница на Тргу републике и Студентском тргу, као и да ли слична судбина предстоји и линијама 27, 29, 31, 32E и 41 чија траса се завршава на ова два терминуса. Јер, последњи потези надлежних неодољиво асоцирају на тихо гашење окретница на централном тргу и код Академског парка, а потребе грађана служе само као изговор. Зато Београђане не треба да чуди ако ускоро, на пример, чују да се аутобуси 27, 31 и 32Е продужавају до Ушћа. Наравно, „на захтев грађана”.

Као клинци са аутићима

Надлежни се градским линијама у последње време, играју као деца аутићима. Мало тамо, мало овамо, па опет назад. Можда би било смешно да није трагично за свакодневицу Београђана који месецима не могу да похватају конце јавног превоза. Један од најпарадоксалнијих примера је баш линија 43. Пре само три године она је у пакету са линијама 27Е и 35 продужена до Ушћа, како би почело постепено ослобађање терминуса на Тргу републике. И док су 27Е и 35 продужени до Блока 20, где је изграђен нови терминус, линија 43 продужена је до такође потпуно новог терминуса, али код Скејт парка. Онда је овог пролећа изненада враћена на Трг републике, опет уз образложење – потребе грађана (у овом случају Котежани се јесу заиста жалили да им је продужена линија до Ушћа закомпликовала живот). А онда једва пола године касније, одлучено је да 43 и 96 не иду даље од „Панчевца”.


Коментари15
56f47
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Dragan
Zašto je uvedeno da linija 27E staje na svakoj stanici do Mirijeva, kada je to bila expres linija?
Fonko
Nema veze sa ovom temom ali bas bi voleo da neko objasni ko pravi smene u jkp-u pa tako kamioni prazne kontejnere upravo u vreme spica tj oko 08h?Na miljakovcu naprimer je to ustaljeno pravilo,ljudi idu,razvoze decu,zure na posao i naravno prate kamion jer ne mogu da ga zaobicu zbog malih ulica.misli li u ovom gradu iko o gradjanima?
Мирослав
Поред глупости са те три линије које су кроз већ преоптерећене Теразијски тунел и Бранкову продужене до Новог Београда, сада имамо и нови бисер градских незналица. Ради повећања протока саобраћаја на Славији тролејбуска станица је са кружног тока пребачена у Краља Милана. Сада су паметњаковићи на кружни ток не само вратили ту станицу већ су поставили и излазну. Тек колика ће гужва бити на пешачким прелазима због преседања, нарочито прелаз на Београдској улици, тек ће се видети. Будале одлучују.
Весећ одротна лапот тизи
Шта год да актуелне градски власти ураде из неких својих интереса, односно интереса њима блиских, или пак из немарности или бахатости - рећи ће да су грађани то тражили. То су чаробне речи, заиста. А истина је увек обична, често поражавајућа, мучна и нелагодна по све оне који је избегавају на било који начин.
Konjarnik, Zvezdara
Nijedan korisnik trolejbuskih linija ne bi niti je trazio skracenje ili ukudanje bilo koje trole. Idu izbori, sta mislite za koga cemo glasati?

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља