четвртак, 24.10.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 22:43

Ратни фото-журналисти, Асако Широки и Аница Вучетић у КЦБ

Аутор: Милица Димитријевићсреда, 09.10.2019. у 22:00
Самсон М. Чернов, „Кроз Албанију”, 1915. (Фото: Војни музеј у Београду)

Културни центар Београда угостиo je од четвртка три изложбе у три простора, све су отворене истовремено и трају до краја октобра.

Поставка „Пионири ратног фото-журнализма – Аријел Л. Варџис, Самсон М. Чернов, Луис В. Хајн” у галерији „Артгет” посвећена је тројици ратних професионалних фоторепортера који су у другој деценији прошлог века боравили у Србији, на фронту, с народом и војском, а чије је стваралаштво у истраживачки пројекат уобличила Милена Марјановић. Самсон Чернов је био дописник руских и француских листова, Аријел Варџис, камерман и фотограф, радио је за америчке медије, а Луис Хајн, члан Фото лиге, фотографисао је рад Америчког црвеног крста у Европи и борио се за права детета и радника. Већина фотографија Варџиса и Хајна су премијерно пред нашом публиком, а потичу из Конгресне библиотеке у Вашингтону, Архива Југословенске кинотеке, Империјалног војног музеја у Лондону и Уметничког музеја у Милвокију. Фотографије Самсона Чернова похрањене су у Војном музеју у Београду, Народној библиотеци Србије и Историјском музеју Србије. На овај начин скреће се пажња на пионире фото-журнализма захваљујући којима је овај жанр ушао у музејске институције, при чему ове фотографије, поред своје изузетне документарне, истините вредности, носе и печат духовне, ликовне вредности.

Рад Асако Широки, добитнице Награде Културног центра Београда на 56. Октобарском салону 2016, налази се у Ликовној галерији и заснива се на процесима и делима која се изводе из природних материјала и облика од којих су и сачињена. Структуралне пластике, обједињене под називом „Your voice, echoed” призивају и гледаочево сећање на делове намештаја (дрвене летве и палете), али то сећање бива деконструисано и усмерено ка нестајању и ништавилу – ка територији где нема места сећању. Крећући се, потпуно независно, између света где је сопство одређено стварима и света где су ствари одређене сопством, она покушава да одмота и протумачи те паралелне светове.

Аница Вучетић, чија је изложба „Између светова” отворена у галерији „Подрум”, једна је од најпознатијих видео-уметница на српској сцени чији рад у видео-уметности и амбијенталним инсталацијама пратимо више од тридесет година. Важно место у њеној обимној продукцији припада видео-перформансу који негује у форми аутоперформанса. И овога пута ауторка доследно спроводи своју уметничку праксу и артикулацију познатих тема у девет нових видео-инсталација и видео-амбијената, насталих од 2016. до 2019. Радови „Бунар”, „Са друге стране”, „Револуцију сањам”, „Путовање”, „Изван фокуса 2”, „Прозор”, „На осами”, „Између светова”, „На крају крајева” могу се посматрати као визуелни есеји постављени у простору и чине сложену композитну целину поставке.


Коментари0
ccb19
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /
Београд

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља