Редакција Потрошача често добија питања која се односе на неиспоручену робу из трговине иако су је платили и договорили рокове. Једно такво питање стигло нам је прошле недеље , а реч је о потрошачу који је купио тепихе у једном великом салону у Београду. Осим испоруке која је договорена и пре законом прописаног рока, купац је с трговцем договорио да му пошаљу и мајстора који би фиксирао итисоне по унутрашњим степеницама. Овај посао је усмено договорен и капарисан. Прошло је месец и по дана од куповине, а трговац и даље одлаже испоруку, тражи изговоре, док мајстора више и не помиње. Читаоца је занимало да ли може да одустане од куповине, да ли може да тражи новац назад и да ли може да тужи трговца?
Трговац је дужан да вама или лицу које сте одредили преда робу без одлагања, најкасније у року од 30 дана од дана закључења уговора, ако није нешто друго уговорено.
Ако продавац не испоручи робу у уговореном року, а испуњење обавезе у том року је битан састојак или је потрошач обавестио продавца пре закључења уговора да је испорука на одређени дан, то јест у уговореном року, од суштинског значаја за њега, уговор се раскида по самом закону.
Такође, потрошач може продавцу оставити и накнадни рок за испуњење уговора, међутим, уколико продавац ни у накнадном року не испоручи робу, уговор се раскида по самом закону. У случају раскида уговора, продавац је дужан да одмах, а најкасније у року од три дана од дана раскида уговора врати потрошачу сав плаћени износ по основу уговора.
Једна од новина које је донео нови Закон о заштити потрошача јесте и та да се неће сматрати уредном испорука на адресу коју остави потрошач остављањем робе испред врата куће или стана потрошача или на неком другом месту.
Одговара редакција Потрошача