недеља, 08.12.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 14:37
ТВ БАРОМЕТАР

Свака птица туђем јату

Аутор: Мери Билићпонедељак, 05.08.2019. у 22:00

Познати бренд играчака „Лего” спровео је истраживање у САД, Великој Британији и Кини и питао децу да ли маштају да буду астронаути или влогери. У Кини и даље маштају о летовима на друге планете, а мали Американци и Енглези да постану популарни на интернету и да као влогери у лаптоп говоре остатку света о томе како су провели дан, да коментаришу видео-игрице или музику. За разлику од блогера који пише и то објављује на интернету, влогер се слика и говори, дакле не мора ни бити писмен. Свет је ових дана обишла вест да је осмогодишња Борам из Сеула купила некретнину вредну 8 милиона долара у елитној четврти Гангам. Наравно, уместо ње то су учинили родитељи, власници интернет фирме, а ћерка, ето, већ има 30 милиона пратилаца на Јутјуб каналу са садржајима као што су рецензије играчака или савети како победити прехладу или одржавати хигијену. Какве везе има „бели свет” са нама, питаће се многи? Свака средина има свој сан о томе како без труда, учења, формалног или неформалног образовања, социјалне или емоционалне интелигенције постати славан и богат. Зато не чуди што се за ријалити „Задруга 3”, која ће се на Пинку емитовати од септембра, преко Инстаграма пријавило осамдесет хиљада људи. Могуће је претпоставити да десет или двадесет пута више грађана и грађанки Србије машта о том истом, али су у оној групацији од педесетак посто функционално неписмених или немају компјутер, паметни телефон и не умеју да „запрате” неког на Инстаграму.

У последње време све чешће чујемо формулацију како се „емотивном поруком од гледалаца опростило популарно ТВ лице” које ћемо гледати на некој другој адреси. Прво су отишле Маја Николић и Наташа Миљковић са Прве, па је Марија Савић Стаменић (уредник и водитељ Јутарњег дневника РТС) прешла на Прву са које је прошле недеље отишао репортер Данило Машојевић... Има птица које никад не прелете и они који, с правом, мењају послодавца због услова рада, могућности да буду креативнији или боље финансијске понуде. Проблем је то што су телевизије неспремне да се прилагоде ситуацијама, а цех плаћају гледаоци. У валути званој „пуштаћемо још више реприза”, Прва је освојила гледалиште јутарњим програмима, а сада је викенд-јутра препустила репризама „Практичне жене” и „Звездама Гранда”..., а „Андрију и Анђелку” емитује у више термина и на програму са националном фреквенцијом и на Првој плус... А велики трансфери тек предстоје кад Евроњуз телевизија почне са запошљавањем!

Mожемо да се тешимо да су наше телевизије сличне великим продукцијама: и Дива приказује игране филмове о Божићу.


Коментари0
9ede6
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна / Мозаик /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља