субота, 14.12.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 17:50

На нашим путевима милион возила више

Аутор: М. А.недеља, 21.07.2019. у 21:53
(Фото А. Васиљевић)

Путарина у Србији недавно је поскупела 12 одсто, тако да се очекује да ове године приход од њене наплате достигне око 26,883 милијарде динара.

Од коришћења српских ауто-путева прошле године је наплаћено 23,600 милијарди динара. У „Путевима Србије” ове године очекују увећање прихода 13,9 одсто и увећање промета возила од око четири одсто.

Према подацима овог јавног предузећа у првих шест месеци остварен је приход од 11,137 милијарди динара, што је 5,46 одсто више него у истом периоду претходне године.

Осим повећања цене на увећање прихода утицаће и отварање нових деоница ауто-путева током лета и јесени, пре свега Обреновац–Љиг, Сурчин–Обреновац и Ниш–Димитровград. Наравно на то утиче и укупан пораст промета возила. Примера ради на српским ауто-путевима од јануара до јуна било је 1,276 милиона возила више него у истом периоду претходне године.

Прошле године на нашим ауто-путевима избројано је око 55 милиона возила, што је око пет милиона више него 2017.

Из „Путева Србије”, више пута раније, подсећали су да им за квалитетно одржавање 15.700 километара путева недостаје око 100 милиона евра.

И у образложењу одлуке о поскупљењу путарине наведено је да је тренутна висина путарине значајно нижа од реалне вредности и да би требало да достигне висину која би покривала реалне трошкове изградње, пословања, одржавања и развоја мреже путева у Србији. Наведено је такође да је путарина последњи пут повећана 7. јануара 2017, 10 одсто. Пре тога цена није мењана од 2009. године.

Цена материјала, енергената и опреме, која се користи за одржавање ауто-путева и осталих путева, у знатној мери је повећана у односу на 2017. годину.


Коментари12
796b1
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Jovan
Da se doreknem: Milion vozila vise a 600.000 stanovnika manje ? I da se dorimujem: milion vozila vise / da se lakse dise. Ne pretim, nemam nepristojan recnik, govor mrznje, rasne ili nacionalne uvrede, nezakoniti sadrzaj. Kad bih se ja pitao ne bih cenzurisao vlastiti komentar.
Зашто
Зашто постоји тренд сталног повећавања цена материјала,услуга,одржавања,кад је курс евра стабилан?Да ли је то због лаганог раста просечнe плате и пензијe у Србији,па да се узме што више.Шта је иначе резултат економије,њених научних институција и њихових саветника?Многе цене роба на нашем тржишту су веће него у ЕУ (пример Немачке-посебно хемија) или на истом нивоу (гориво).Акцизе и марже трговаца отежавају нормалан живот.Како може нека роба да се акционо снизи 50%?Резултат је претходног намета.
Stefan
Курс динара је стабилан у односу на евро. Међутим евро сам по себи има инфлацију која је од 2010 у просеку била око 1,5% годишње.
Препоручујем 3
Djordje
Zato sto nam svaki dan serviraju netacni podaci kako je kurs stabilan i kako su cene stabilne. Kurs se namesta kupoprodajnim poslovima NBS-a a realno stanje je daleko gore od prikazanog. To je kao kada vam neko poveca platu za 5000 dinara ali zato podigne sve cene tako da vi imate vece troskove za 7000 dinara i onda vam prica kako vi u stvari bolje zivite jer imate vecu platu a vi realno zivite za 2000 din losije.
Препоручујем 24
Jovan
Na auto-putevima Hrvatske prošle godine je izbrojano 33 miliona vozila (22 miliona manje no u Srbiji) sa prihodom od oko 140 miliona evra. U Srbiji je taj prihod bio oko 200 miliona evra. Hrvatska zauzima 19 mesto u svetu po kvalitetu svih puteva, Srbija zauzima 100 mesto, od ukupno rangiranih 137 država.
Дом престарелых
Dušane, auto put u toku letnje sezone Lipovac - Zagreb je 19 do 19,5 €. zavisi od kursa kune, evra... dužina 280 km. beograd - niš - oko 230 km = 7 € .Tako da, putarine nisu jeftinije u hrvatskoj. Naravno, kvalitet auto puteva u obe zemlje je za polemiku. Osim od granice do beograda. Parafraziraću ministarku Mihajlović: "To je sramota."
Препоручујем 2
Dušan
I putarine u Hrvatskoj su jeftinije iako se po medijima stalno žale na skupoće i da se predlaže da se specijalno za kamione putarina smannji kako bi se ta vozila sklonila sa lokalnih puteva.
Препоручујем 1
Nesa
Realno je da u skorijoj buducnosti imamo preko 100 miliona vozila prometa, to sadasnja infrastruktura ne moze da izdrzi.Moracemo da gradimo i dodajemo. Putarina mora da bude duplo skuplja po kilometru i Srbija od toga moze da uzima milijardu evra godisnje !
Neki Milan
Sta treba da se desi da nasi "strucnjaci" uvedu vinjete i time izbegnemo guzve na prevazidjenim naplatnim rampama?
Pero
Naprotiv, vinjete su te koje su "prevaziđene". Sve države EU koje to dosad nisu uradile su u obavezi da u sljedećih 5 godina krenu na obračun putarine po pređenom kilometru, kao najpravedniji način obračuna. To podrazumijeva zatvoreni sistem naplate kao u Srbiji. Takođe, u sljedećih nekoliko godina možemo očekivati elektronsku naplatu u većini država Evrope.
Препоручујем 1

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља