Све је мање оних који ће ући са улице у ресторан или клуб, а да претходно нису проверили рецензије, односно коментаре и оцене претходних гостију на интернету. Оне су данас постале најмоћније оружје власника објеката у борби против конкуренције, па се многи од њих утркују у томе ко ће добити боље оцене гостију или ко ће их више купити. Последњих дана европски медији пишу да су се појавиле информације о томе на који начин и по којим ценама могу да се купе рецензије. Тако се наводи да се одличне оцене могу обезбедити и на „Трип Адвајзору”, а на цени су и пратиоци на „Инстаграму” и „Фејсбуку” који могу да се добију са неколико кликова и кредитном картицом.
Куповина рецензија се, наводе медији, могу купити преко бројних веб-страница које се баве вим послом преко интернета. Цене се крећу од три долара па навише. Тако се наводи и један сајт који угоститељима, рецимо, нуди 50 одличних оцена које би „оставили” гости из Америке по цени од 122 долара. Притом, они би на званичном сајту потенцијалног ресторана боравили петнаестак дана и остављали лажне плаћене оцене, које би касније привукле и друге да сврате. Исти извоз наводи да је могуће „купити” сто пратилаца на „Инстаграму” за само 2,99 долара, док је за хиљаду њих потребно издвојити 12,99 долара. Могу се купити и лајкови за циљану објаву. Колико је ова превара заживела показују и примери разних манипулација које се врте по интернету. Једна од њих су и групе на друштвеним мрежама које се по наруџби отварају за одређену тему, а онда чланови међусобно коментаришу различите објаве једни другима и на тај начин обезбеђују бољу видљивост на интернету.
Уколико нису плаћене, овакве оцене и рецензије заиста могу да помогну гостима да се упознају са неким рестораном или другим угоститељским објектом пре него што га посете. Међутим, проблем је када се отвори неки нови објекат и за неколико дана добије на десетине одличних оцена и избије на врх понуде у неком граду, док они који се поштено боре за своје место на тржишту плаћају цех туђег преварног пословања.
Како је „Политика” већ писала, Америчка савезна комисија за трговину објавила је у марту да је поднела тужбу против компаније која је плаћала лажне критике на познатим сајтовима. Тим поводом, истрагу је провела и редакција Ен-Би-Си њуза која је пронашла на хиљаде лажних рецензија или искустава са компанијама које никада нису ни радиле, а имају много позитивних коментара наводних корисника.
Они су на „Фејсбуку” регистровали страницу посвећену уређењу баште и платили 168 долара разним сајтовима који су им обећали да ће објавити позитивне критике о њима и на тај начин изрекламирати услуге које нуде. У року од 24 сата лажна страница Ен-Би-Си њуза имала је 999 лајкова и неколико дана након тога више од 600 рецензија са пет звездица. Позитивне критике су, како наводе, очигледно стизале са лажних налога на „Фејсбуку” из свих делова света, а садржале су, углавном, генеричке описе искустава као што су „стварно ефикасно урађен посао” или „врло љубазно, препоручујем фирму”.
Истрага Ен-Би-Си њуза није стала на примеру са „Фејсбука”. Они су разоткрили на хиљаде оваквих лажних критика на најпосећенијим сајтовима. Проналазили су их најчешће тако што се иза фотографија оних који пишу утиске налазе познати глумци и певачи или су профили отворени као лажни на познате личности. Власник сајта који се бави преварама на интернету и заступањем потрошача који су преварени изјавио је за ову телевизију да је уобичајено да лажни рецезенти слике славних користе случајно током регистрације налога и повезивања са претрагом на „Гуглу”.