субота, 14.12.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 17:22

Рат угоститеља због лажних рецензија

Европски медији ових дана пишу о томе на који начин и по којим ценама могу да се купе лажне оцене гостију, али и пратиоци на „Фејсбуку” и „Инстаграму”, као и лајкови на објавама ресторана
Аутор: И. Албуновић – Ј. Антељпонедељак, 17.06.2019. у 22:28
(Фото Пиксабеј)

Све је мање оних који ће ући са улице у ресторан или клуб, а да претходно нису проверили рецензије, односно коментаре и оцене претходних гостију на интернету. Оне су данас постале најмоћније оружје власника објеката у борби против конкуренције, па се многи од њих утркују у томе ко ће добити боље оцене гостију или ко ће их више купити. Последњих дана европски медији пишу да су се појавиле информације о томе на који начин и по којим ценама могу да се купе рецензије. Тако се наводи да се одличне оцене могу обезбедити и на „Трип Адвајзору”, а на цени су и пратиоци на „Инстаграму” и „Фејсбуку” који могу да се добију са неколико кликова и кредитном картицом.

Куповина рецензија се, наводе медији, могу купити преко бројних веб-страница које се баве вим послом преко интернета. Цене се крећу од три долара па навише. Тако се наводи и један сајт који угоститељима, рецимо, нуди 50 одличних оцена које би „оставили” гости из Америке по цени од 122 долара. Притом, они би на званичном сајту потенцијалног ресторана боравили петнаестак дана и остављали лажне плаћене оцене, које би касније привукле и друге да сврате. Исти извоз наводи да је могуће „купити” сто пратилаца на „Инстаграму” за само 2,99 долара, док је за хиљаду њих потребно издвојити 12,99 долара. Могу се купити и лајкови за циљану објаву. Колико је ова превара заживела показују и примери разних манипулација које се врте по интернету. Једна од њих су и групе на друштвеним мрежама које се по наруџби отварају за одређену тему, а онда чланови међусобно коментаришу различите објаве једни другима и на тај начин обезбеђују бољу видљивост на интернету.

Уколико нису плаћене, овакве оцене и рецензије заиста могу да помогну гостима да се упознају са неким рестораном или другим угоститељским објектом пре него што га посете. Међутим, проблем је када се отвори неки нови објекат и за неколико дана добије на десетине одличних оцена и избије на врх понуде у неком граду, док они који се поштено боре за своје место на тржишту плаћају цех туђег преварног пословања.

Како је „Политика” већ писала, Америчка савезна комисија за трговину објавила је у марту да је поднела тужбу против компаније која је плаћала лажне критике на познатим сајтовима. Тим поводом, истрагу је провела и редакција Ен-Би-Си њуза која је пронашла на хиљаде лажних рецензија или искустава са компанијама које никада нису ни радиле, а имају много позитивних коментара наводних корисника.

Они су на „Фејсбуку” регистровали страницу посвећену уређењу баште и платили 168 долара разним сајтовима који су им обећали да ће објавити позитивне критике о њима и на тај начин изрекламирати услуге које нуде. У року од 24 сата лажна страница Ен-Би-Си њуза имала је 999 лајкова и неколико дана након тога више од 600 рецензија са пет звездица. Позитивне критике су, како наводе, очигледно стизале са лажних налога на „Фејсбуку” из свих делова света, а садржале су, углавном, генеричке описе искустава као што су „стварно ефикасно урађен посао” или „врло љубазно, препоручујем фирму”.

Истрага Ен-Би-Си њуза није стала на примеру са „Фејсбука”. Они су разоткрили на хиљаде оваквих лажних критика на најпосећенијим сајтовима. Проналазили су их најчешће тако што се иза фотографија оних који пишу утиске налазе познати глумци и певачи или су профили отворени као лажни на познате личности. Власник сајта који се бави преварама на интернету и заступањем потрошача који су преварени изјавио је за ову телевизију да је уобичајено да лажни рецезенти слике славних користе случајно током регистрације налога и повезивања са претрагом на „Гуглу”.


Коментари6
71fb7
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

dušan
Stvarno neznam u čemu je problem ? U mestu u kome živim ima bar 20 picerija i desetak banaka i restorana a mesto nema ni 20,000 stanovnika . Tačno je da na internetu neki imaju više a neki manje sledbenika ali niko zbog toga nije zatvorio niti se obogatio a niko ne brani mušterijama da pazare tamo gde im se prohte. A da ne govorimo o ukusima kad je hrana u pitanju !
Дом престарелых
Koristim google recenzije. Prvo proverim broj komentara i datum postavljanja. Ako ih ima 7 -8 i sve u stilu - fantastično, sjajno, i sve pre, recimo, godinu dana, to su rodbina i prijatelji. Kada vidim slabu ocenu sa obrazloženjem vidim mane mesta. Generalno, lokalni vodiči sa dosta recenzija imaju prednost nad onima koji imaju 1 -2 recenzije. Za fejs znam da se kupuju komentari.
Milan R
Жао ми је искрено, али време деведесетих када је постојао само један мотел Предојане пристојне хране и умерених цена је прошло. Пре уласка у ресторан увек прочитам рецензије на интернету, а некад због њих и одустанем. Ботовске се увек лако провале.
Miomir Maksimcev
Sve je pocelo sa Uberom. Poveli su kampanju protiv taksija laznim optuzbama. Sada to radi i KarGo. Placenici ponavljaju iste lazi u vidu komentara i recenzija precutkujuci da KarGo radi bez odgovarajucih dozvola, piratski. Stvar je mnogo ozbiljnija. U nju je ukljucen i Gugl. Gugl je, u vreme dok sam na njemu oglasavao, postao akcionar konkurentske kompanije Uber. I dalje su od mene ocekivali da placam oglasavanje na Guglu. Kao konkurisati Guglu na Guglu?
Sale
Realno klasičnom taksiju nisu ni potrebne nikakve lažne optužbe, jer su taksisti toliko iskompromitovali sami sebe i svoju delatnost, da su građani jedva dočekali neku alternativu. Dok je klasična taksi delatnost imala apsolutni monopol, taksi udruženjima nije padalo napamet da se obračunaju sa lopovlukom, bahatošću, primitivizmom, a često i agresijom u svojim redovima. Sada kada je vreme monopola prohujalo sada su im drugi krivi. Bolje i nelegalan CrgGo nego legalan taksi manopol.
Препоручујем 52

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља