понедељак, 26.08.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:24

Влада дала одобрење граду, ускоро тендер за јавне бицикле

петак, 14.06.2019. у 12:01
(Фото Пиксабеј)

Заменик градоначелника Горан Весић изјавио је да је Комисија за јавно-приватно партнерство Владе Србије дала позитивно мишљење Граду поводом тендера за јавно-приватно партнерство за увођење и управљање системом јавних бицикала за град Београд.

По добијању позивитног мишљења, Скупштина града ће, на наредној седници, која ће бити одржана до краја јуна, донети одлуку о расписивању тендера, који ће бити објављен до почетка јула, рекао је Весић за Студио Б, а саопштила је данас Градска управа.

Како је навео, у Београду ће у наредне три године бити успостављено 150 станица на којима ће бити 900 јавних бицикала.

Београд тренутно има око 100 километара бициклистичких стаза, док је у плану да се у наредне четири године изгради још 120 километара нових, истакао је Весић.

Он је додао да је одлука да Београд има систем јавних бицикала историјска са становишта растерећења саобраћаја, заштите животне средине, промоције здравог живота, али и имиџа града који, како каже, полако постаје уређена европска престоница.

Весић је рекао да је Беоргад, као и већина великих европских градова, суочен са потребом унапређења и трансформације инфраструктуре која одговара захтевима вишемилионске популације.

С обзиром на то да се у последње три године у Београду сваке године региструје око 50.000 нових аутомобила, убрзани пораст броја возила доводи до загушења саобраћајница и тротоара и зато је потребно створити алтернативне системе превоза, а један од њих је систем јавних бицикала, рекао је Весић.


Коментари13
24d18
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Nenad
Ideja nije losa, samo da se ne pretera sa brojem bicikala. To ce ionako voziti turisti . To je pranje para. Ti bicikli kostaju brdo para. Znam to zivim u Hamburgu koji je po broju bicikala u rangu sa Amsterdamom.I ovde ne prodje mesec, da ne pogine , a postuju se pravila i daju migavci pri skretanju. Samo ne zaboravite: Trebaju vam staze !!!
Beogradjanin Schwabenländle
@ Svabo, ја сам писао о Минхену и Цириху, за Фрајбург/Брајсгау добро знам, то је један од градова са највише бицикла, иначе данас сам тамо провео цео дан, у Хајд-у.
Бранислав Станојловић
У време моје младости бицикли су, разумно, били ЗАБРАЊЕНИ у центру Београда. Ометање и опасност су ДРУГИМ учесницима у саобраћају. Баш ме брига за њихово подвргавање опасности себи.
Beogradjanin Schwabenländle
У Цириху и Минхену није могло да се прође тротоаром од тих бицикла за изнајмљивање, једне компаније из сингапура. Швајцарци су их први забранили, после и Минхен, висили су на дрвећу, закрчили подземне пролазе и слично. А Београд хоће да их излоћи на 150 места, биће занимљиво видети тих 150 места. И на крају колико ће тих бицикла остати после годину дана ? Продавци старог метала већ трљају руке.
Svabo
U Freiburg im Breisgau kod nas koliko hoces. Prepun Schwarzwald bicikla svih vrsta i sve funkcionise extra.
Препоручујем 0
Тиан-пинс
Системи јавног превоза у Београду алтернативни постојећем не могу да се заснивају на бициклима, него на подземној железници и приградским возовима, који би били ценовно прихватљиви, економичнији и ефикаснији грађанима, у односу на коришћење породичних аутомобила. Са друге стране, раст броја аутомобила доноси Граду прираштај буџетских средстава (најмање 4-5 хиљада динара по годишње регистрованом аутомобилу), а републичком буџету још више. "Бициклирање" јесте само један од савремених спинова.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /
Међу нама

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља